SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching practice with reflective seminar II - OKBO3I046A
Title: Pedagogická praxe s reflektivním seminářem II
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:20/0, C [HS]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: 20 / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Pre-requisite : OKBO3I036A
Is pre-requisite for: OKBO3I055A
Annotation -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)
In this course students focus on developing teaching skills in their specialty, familiar with the school as a whole, its atmosphere, social relations, management standards. Students have to understand how the above affect the educational work of the school and its results.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)

Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut
Samostudium literatury (za semestr) – 6 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 6 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce – 12 hodin
Příprava na zápočet – 6 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin

V případě, že vedení fakulty stanoví, že není možno konat prezenční formu výuky na fakultě a výuka bude realizována distanční formou, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude probíhat v časech podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem na e-mailovou adresu studentů, která je uvedena v SISu.

Literature - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.
KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Metodický materiál k realizaci řízené pedagogické praxe [online]. Praha: Extrasystem, 2012. 30 s. Dostupné na: URL: http://www.extrasystem.com/9788087570081.pdf.
MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumupedagogických jevů. Praha: UK - Karolinum, 2011.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.
VÁŇOVÁ, M. Příprava učitelů ve vybraných evropských zemích. Praha: UIV, l997.

Syllabus -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)

Auditions for experienced teachers to develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers.
Hospitality activities in the teaching of practical subjects and vocational training, options for the creation of a hospice record, the role of hospitable observation.
Analysis hospitační activities, analysis of observed phenomena and didactic situations in teaching, didactic curriculum analysis.

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)

Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Úspěšné splnění zadaných úloh k řešení.                                                                                         .
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů. Termín odevzdání bude upřesněn na prvním semináři.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html