SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching practice with reflective seminar III - OKBO3I055A
Title: Pedagogická praxe s reflektivním seminářem III
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 8
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:20/0, C [HS]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: 20 / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Pre-requisite : OKBO3I046A
Is pre-requisite for: OKBO3I062A
Annotation -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)
The course Pedagogical practice, students focus on developing teaching skills in their focus. The main attention is paid to specific examples of good practice in teaching subjects at secondary school in their field. Analyzing a subject will affect the sharing of information, experiences and teaching materials, personal learning environment, student and teacher.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 60 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut
Samostudium literatury (za semestr) – 12 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 12 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce – 12 hodin
Příprava na zápočet – 6 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.
KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Metodický materiál k realizaci řízené pedagogické praxe [online]. Praha: Extrasystem, 2012. 30 s. Dostupné na: URL: http://www.extrasystem.com/9788087570081.pdf.
MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.
VÁŇOVÁ, M. Příprava učitelů ve vybraných evropských zemích. Praha: UIV, l997.

Odkaz na studijní opory:

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1981

Přístup pro hosta - Heslo: akreditace

Syllabus -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)

develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers
develop the skills to keep a record observations on observing teaching
presentation and subsequent analysis of the theme selected before other listeners and the camera
realization of their own teaching outcomes, guide students in the teaching process

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)

Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Vypracování a úspěšné splnění zadaných úloh k řešení (hospitační záznamy, modelové přípravy na výuku).
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

Learning resources - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (07.08.2023)

Odkaz na studijní opory:

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1981

Přístup pro hosta - Heslo: akreditace

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html