SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Computer literacy basics II. - OKB7319102
Title: Základy počítačové gramotnosti II
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Irena Fialová, CSc.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (20.12.2015)
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využitelnými v edukaci, s jejich edukačním potenciálem a způsoby funkční implementace interaktivních didaktických prostředků do výuky. Tematicky se předmět zaměřuje na terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiky tvorby, implementace a využití didaktických materiálů při práci s interaktivními didaktickými prostředky, poznání jejich parametrů a didaktických specifik vybraných technických výukových prostředků. Realizace předmětu je podporována virtuálním vzdělávacím prostředím Moodle. Ke každému celku výuky je v systému Moodle pro studenty k dispozici výukové materiály, příslušné informační zdroje a metody pro práci.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (20.12.2015)
  • AN, Heejung, Sandra ALON a David FUENTES. Tablets in K-12 education: integrated experiences and implications. 1. vyd. 2015, pages cm. ISBN 978-1-4666-6303-9.
  • BABJÁKOVÁ, L. Robot Bee-Bot na 1. stupni ZŠ. 2012.
  • BĚLOHLÁVKOVÁ, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno : Computer Press, 2004. 110 s. ISBN 80-251-0326-9
  • DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupný z WWW: <http://www.tykva.net/files/UJAK/ucebni_pomucky.pdf >.
  • TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80-7290-577-5.
  • HERODEK, M. Tablet pro úplné začátečníky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 216 s. ISBN 978-80-251-4333-9.
  • další odkazy a zdroje zveřejněné v Moodle kurzu

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (20.12.2015)
  • Vytvoření prezentace pro interaktivní tabuli s prvky navozujícími interaktivitu
  • Vytvoření aktivity (metodika) pro práci s dotykovými zařízeními ve výuce 
  • Vytvoření aktivity pro práci s programovatelnou hračkou BeeBot
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (20.12.2015)

INTERAKTIVNÍ TABULE

  • Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití,
  • Softwarová podpora
  • Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
  • Tvorba výukových objektů a interaktivních prezentací pro práci na interaktivní tabuli

DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ

  • Tablety a telefony, druhy, možnosti využití, softwarová podpora
  • Zásady práce ve třídě (1 : 1)
  • Práce s aplikacemi a produktivní práce s dotykovými zařízeními

PROGRAMOVATELNÉ HRAČKY

  • Programovatelné hračky a jejich aplikace do výuky různých předmětů
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html