SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice in drama education II - OKB7315341
Title: Praxe dramatické výchovy II
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OK0615240
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. Radek Marušák
Annotation -
Last update: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (29.10.2019)
Students will gain competency in planning, realization, reflection and assessment of drama education in primary and pre-school facilities, deepen the competence to self-reflection. The basic means of gaining these competences is practice, its theoretical reflection and its connection with the subject of Theory and Didactics of Dramatic Education.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (28.10.2019)

BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9.
MACHKOVÁ,E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy.
Praha:AMU2004,223stran.ISBN80-7331-021-X.
MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4,
MORGANOVÁ,N.; SAXTONOVÁ, J.; Vyučování dramatu,  Komenský, Brno: PdF MU, 2003, 

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (28.10.2019)

Aktivní účast při pozorování a reflexích činností (dva náslechy u vedoucího učitele/učitelky, lekce vedené jinými studentkami).

 

Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II.

Předložení písemných materiálů:

-        popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy

-        plány činností a hodin s reflexemi

-        poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele,

-        další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury

 

Vypracování závěrečné písemné úvahy.

Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu.

100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem.

Splnění požadavků na náplň obsahu jednotlivých dramatických lekcí.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html