SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactic situations in the teaching of mathematics - OK0610513
Title: Didaktické situace ve vyučování matematice
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (999)
summer:unknown / unknown (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Annotation -
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (10.09.2022)
The course will be aimed at preparing students for entering teaching practice. We will seek to link and complement the knowledge acquired during the mathematics and mathematics education courses so that the students get a comprehensive view of mathematical education at the elementary level.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (10.09.2022)

 Cílem předmetu je kultivace matematické kultury studentů.  Zvláště prohlubování (a) matematických poznatků a didaktických přístupů k nim, (b)uplatňování těchto poznatků ve vyučovací praxi.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (10.09.2022)

Vybrané texty z publikací dostupných na www.suma.jcmf.cz, zvláště z:

Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky

Učební materiály pro 1. stupeň ZŠ.

Studium materiálů průběžně zadávaných na semináři.

Odvárko, O, Kadleček J. Přehled matematiky pro základní školy a víceletá gymnázia. 

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (10.09.2022)

Aktivní účast na semininři

V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prenční výuku na fakultě:


a) bude posílena distanční složka výuky formou dodatečných úkolů v Moodle nebo na Google Disku

b) bude organizována online výuka G - suit, přičemž
bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je
přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta."

Seminární práce v rozsahu 3-5 stran podle úkolů zadaných na semináři.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (10.09.2022)

Obsah vzdělávání jako systém propedeutik. Tématické okruhy: Čísla a početní operace; Vztah celek - část; Závislosti; Práce s daty; Geometrie.Vyhledávání prostředí stimulujících probírání určitého tématu (a naopak - které téma je vhodné probírat v určitém prostředí).

Úlohy vyrůstající z reálných situací. Otevřené úlohy. Řešení úloh a tvoření úloh.

Individuální a společné reflexe.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html