SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Individual approaches to pupils in mathematics - OK0610001
Title: Individuální přístupy k žákům v matematice
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Marie Tichá, CSc.
Annotation -
Last update: STEHLIKO (20.05.2019)
The course aims to develop professional competences of future teachers. It emphasises the connection of knowledge and experience gained in the courses of psychology and pedagogy, mathematics and mathematical education.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

 

Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.

 

 

Literature - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

 

 

Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika

Materiály na stránkách SUMA (upřesníme na semináři)

M. Rendl, N. Vondrová a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

N. Vondrová, M. Rendl a kol. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)

 Vzdělávací programy

 Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ

 

Další literatura bude uváděna na seminářích

 

 

 

 

 

 

 

 

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Kombinace přednášky s dílnou, Individuální a společné reflexe vyučování za základě ukázek prací žáků.

 

 

 

 

 

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Aktivní účast na cvičení, vypracování úkolů podle pokynů zadaných na cvičeni.

V případě distanční výuky je požadována kamera a funkční mikrofon.

Odkaz na připojení: https://meet.google.com/uua-yvoa-cep

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Tichá, CSc. (19.01.2018)

Jak chápeme heterogenitu a diferenciaci.

Jak chápeme rozdíly mezi individuálním přístupem a společným vzdělávání

Budeme se zabývat možnými cestami individualizace a diferenciace vzdělávání žáků (v tématech vybraných společně se studenty, např. Pravidelnosti a závislosti, úměrnost - tabulky a grafy; Obsah geometrických útvarů na 1. stupni ZŠ; Tvoření úloh - struktura a kontext).

Budeme posuzovat možnosti badatelsky orientovaného vzdělávání.

Budeme se zamýšlet nad reakcemi učitelů.

Pokusíme se hledat možné cesty odstraňování nedostatků a miskoncepcí.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html