SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactic situations in the teaching of mathematics - OK0310513
Title: Didaktické situace ve vyučování matematice
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)
Cíl: - Vést studenty k účinnému evidování dění ve třídě a ke kritické analýze videozáznamů vyučovacích hodin, písemných žákovských řešení úloh ev. protokolů experimentů. - Budovat potřebu permanentní sebereflexe a práce s pedagogickým deníkem jako základními nástroji vlastního zdokonalování. - Prostřednictvím této činnosti zvyšovat kompetenci studentů v a) schopnosti motivovat žáky, b) organizaci třídní diskuse, c) porozumění počínání žáků.
Literature - Czech
Last update: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)

Hejný, M.: Komunikační a interakční strategie učitele v hodinách matematiky. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3 (1. sv.) s. 43-61.

Hejný, M.: Chyba jako prvek edukační strategie učitele. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(1. sv.) s. 63-80.

Hejný, M.: Mechanizmus poznávacího procesu. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(1. sv.) s. 23-42.

Vše též na www.suma.jcmf.cz

Hejný, M., Jirotková, D., Kratochvílová, J., Práce s chybou jako strategie rozvoje klíčových kompetencí žáka. Učební text pro ESF. www.suma.jcmf.cz , seznam kurzů, přehled modulů, modul B

Syllabus - Czech
Last update: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)

Obsah: Využívání různých edukačních kontextů i různých technik evidence a analýzy. Různé role v pedagogickém procesu (student - pozorovatel, evidovatel, učitel, pomocný učitel, hodnotitel, diskusní partner, ?) jako nástroj poznávání vlastních schopností, předností i hranic v pedagogické oblasti.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html