Předmět je zaměřen na základní vstup do problematiky řízení pedagogického procesu. Jde o vymezení předmětu studia a logické zapojení do struktury předmětu v rámci celého oboru školský management. Jde o důležitou část vzdělávání řídících pracovníků, kteří garantují pedagogický proces v rámci vlastní školy. Součástí úvodu je orientace v kontextu, strategiích a cílech vzdělávací politikyČeské republiky, EU a jejich programech. Aktuální problémy řízení pedagogického procesu ve školách jsou vysvětlovány v evropské a národní dimenzi.
Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (22.01.2019)
České vzdělávání a Evropa. Praha: UIV, 1999. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Praha: MŠMT, 2001. PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Nové, rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Portál, 2009. PRŮCHA, J. (Ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP, 2007. Evropská unie a vzdělávání. Příloha UN č. 22 - 23, 2003. ISCED: Mezinárodní norma pro klasifikaci vzdělávání. Praha: ÚIV, 1999. Eurydice: www.euroskop.cz, www.naep.cz, Keydata on Education 2012, Brussel, EU 2012. Časopisy: Učitelské noviny, Řízení školy, Učitelské listy (elektronické), Orbis scholae, Pedagogická orientace. Aktuality v médiích, denním tisku a přílohách MFD, LN, HN. Hörner W. aj. The Education systems in Europe, Springer, 2007.
Syllabus - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (22.01.2019)
Evropský kontext vzdělávání; Evropské hodnotové paradigma.
Integrační proces a vzdělávací politika EU.
Program celoživotního učení.
Lisabonská strategie.
Klíčové kompetence.
Boloňský proces.
Charakteristické znaky evropských vzdělávacích systémů.
ISCED jako důležitý nástroj pro srovnávání.
Jazyková politika, Evropský referenční rámec pro jazyky.
Aktuální problémy řízení a evaluace pedagogického procesu v evropské a národní dimenzi.