|
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (12.09.2021)
Pro úspěšnou práci v semináři je nezbytně nutné, aby frekventanti měli již při výuce k dispozici skripta Michalové - Šmejkalové (viz seznam literatury).
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (12.09.2021)
Povinná literatura: HÁJKOVÁ, Eva. Kapitoly z didaktiky českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ. 1. vydání. [Praha]: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021. 175 stran. ISBN 978-80-7603-268-2.
HAVLOVÁ, I., ŠTĚRBOVÁ L., SCHNEIDEROVÁ E.: Český jazyk A pro studující 1. Stupně ZŠ a SpPg. Praha: UK PedF, 1999. Michalová, Blanka a Šmejkalová, Martina. Cvičení a texty k vývoji českého jazyka pro studující učitelství 1. stupně ZŠ. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2004. 53 s. . ISBN 80-7290-186-9.
Doporučená literatura k opakování:
KARLÍK, P. - NEKULA, M. - RUSÍNOVÁ, Z.: Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN, 1996. SVOBODOVÁ, I. - ŠIMANDL, J. - ČERNÁ, A. - UHLÍŘOVÁ, L.: Na co se nás často ptáte. Praha: Scientia, 2002. PRAVDOVÁ, M. - SVOBODOVÁ, I:. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014. HUBÁČEK, J. a kol.: Čeština pro učitele. Vade Mecum Bohemiae, 2010.
Hájková, E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha 2008. Hájková, Eva a kol. Čeština ve škole 21. století. I-IV.Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Babušová, G. Komunikační činnosti v teroii a praxi. Praha 2014. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (22.09.2021)
Požadavky ke kontrole studia: aktivní účast na semináři, seminární práce spojující téma vývoje jazyka s konkrétní kurikulární oblastí na 1. stupni ZŠ (mailem do 14. 12. 2021), dodržení nabytých didaktických zásad. Pro úspěšnou práci v semináři je nezbytně nutné, aby frekventanti měli již při výuce k dispozici skripta Michalové - Šmejkalové |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (12.09.2021)
Obecné poznatky o jazyce a vývoj českého jazyka. Shrnutí poznatků oborové didaktiky češtiny: obsah, metody, organizace a formy práce ve vyučování ČJ na 1. stupni ZŠ. Teorie a specifikum vyučovacího procesu v předmětu český jazyk. Práce se základními pedagogickými a didaktickými dokumenty a materiály. Úvod do psychodidaktiky předmětu. |