SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pupils with Specific Learning Disorders in Czech Language Teaching - OB2303V13
Title: Žáci se specifickými poruchami učení ve vyučovacím předmětu český jazyk
Guaranteed by: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.
Class: Volitelné předměty pro PS
Annotation -
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (01.02.2019)
The subject deals with pupils with specific learning disorders in Czech language teaching.
Aim of the course - Czech
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (01.02.2019)

Cílem předmětu je seznámit studenty s dosud nedostatečně akcentovanou problematikou speciální didaktiky českého jazyka pro žáky s SVP na 2. a 3. vzdělávacím stupni. Jedná se o interdisciplinární integrativní předmět, využívající jak poznatků vývojové psychologie a psychopatologie, tak poznatků didaktiky českého jazyka a psycholingvistiky.

Literature - Czech
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (01.02.2019)
Literatura:
Eliášková, K. Specifické aspekty výuky českého jazyka na středních školách u žáků se zrakovým postižením. Praha : Vydavatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, 2017.

METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana. Výuka českého jazyka u dětí se specifickými poruchami učení[online]. První. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2005.

ŘEŘICHOVÁ, Vlasta. Český jazyk a literatura v systému vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími

potřebami [online]. [cit. 2015-10-30]. Dostupné

na: <http://konference.osu.cz/cestina/dok/2010/rerichova-vlasta.pdf>.

KUCHARSKÁ, Anna, ŠMEJKALOVÁ, Martina, SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Žák se vzdělávacími potřebami ve vzdělávacím předmětu český jazyk. Studijní opora. Dostupné na: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=3966

Kurikulární a legislativní materiály upravující vzdělávání osob se specifickými vzdělávacími potřebami - dle aktuálního stavu.

Requirements to the exam - Czech
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (01.02.2019)

Zakončení: Zápočet, podmínka - aktivní účast podle pokynů vedoucích semináře, odevzdání průběžně vytvářených oprav písemných prací - na posledním semináři 7.5.2019. Tolerují se dvě absence, jež není nutno omlouvat.

Účast na zápočtovém semináři 7. 5.2019 je povinná - součást požadavků k zápočtu.

Course completion requirements - Czech
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (01.02.2019)

Zakončení: Zápočet, podmínka - aktivní účast podle pokynů vedoucích semináře, odevzdání průběžně vytvářených oprav písemných prací - na posledním semináři 7.5.2019. Tolerují se dvě absence, jež není nutno omlouvat.

Účast na zápočtovém semináři 7.5.2019 je povinná - součást požadavků k zápočtu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html