SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Theory of Mass Communication - O02303074
Title: Teorie masové komunikace
Guaranteed by: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2013
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: TMAS
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Co-requisite : O02303075
Pre-requisite : O02303009, O02303073
Is co-requisite for: O02303075
Is pre-requisite for: O02303077, O02303076
Annotation -
Last update: SMEJKALO (12.04.2005)
Mass communication as a sociocultural phenomenon; an empirical pragmatics of mass communication; the social influence of mass communication in contemporary society; media language and mass communication; media, mass media, and multimedia; electronic mail communication; discourse and ideology.
Literature - Czech
Last update: JANOVEC/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)

Defleur, M. L. - Ballová-Rokeachová, L.: Teorie masové komunikace. Karolinum, Praha 1996.

McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál, Praha 2002.

McLuhan, M.: Jak rozumět médiím. Odeon, Praha 1991

Kunczyk, M.: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha, 1995.

Buron - Jirák, J.: Úvod do studia médií, Brno, 2001

Jirák, J. - Köpplová, B.: Úvod do studia médií a mediální komunikace, Praha 2003

Syllabus - Czech
Last update: JANOVEC/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)

Vyučující: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.

Požadavky k zápočtu: vytvořit návrh na billboardovou reklamu a její popis (záměr, volbu designu a výrobku, cílová skupina), ústní rozprava nad publikací M. Kunczyka.

Cíl kurzu:

uvědomit si místo masových médií ve společnosti a v životě jednotlivce, seznámit se se základními termíny oboru mediálních studií a vybranými teoriemi, které činnost masových médií popisují a hodnotí

Obsah kurzu:

masa, média, masmédia; masmediální komunikace a její modely; mezníky v historii a vývoji masových médií; funkce médií, hodnocení médíí, normativní teorie chování médií; média a společnost, média a politika, média a kultura; mediální instituce, druhy médií; publikum, chování publika, interakce s médii; mediální produkty, jejich typy a metody analýzy; manipulace a objektivita; svoboda médií, morálka, komercializace

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html