SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Mathematics and free time - O01310002
Title: Matematika a volný čas
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Michaela Kaslová
Annotation -
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (13.11.2019)
Worshop form conected with live trough teaching and new technologies ctreats the conditions for students to be able discover choosen ralations (mathematics and ...). The activities are situated in socio-cultural context and interconetd with antrophomathematics and ethnomathematics.
Aim of the course -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Cílem je propojit mimoškolní zkušenosti dítěte se školní matematikou a naopak ve volném čase dítěte matematiku objevovat.

Literature - Czech
Last update: STEHLIKO (28.10.2019)

Kaslová, M. Číslo a tělesná, hudební a literární výchova RAABE

Kaslová, M. Out-door mathematics UK PEDF, Praha 2008 (pracovní listy pro zahraniční studenty)

Kadeřávek: Geometrie a umění

Sborníky 2 dny s diaktikou matematiky od 1996

Sborníky ICME 1996, 2000, 2004, 2008

Internetové zdroje dle výběru témat studenty.

Teaching methods -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Kombinace přednášky a semináře.

Requirements to the exam - Czech
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)

samostatná písemná domácí práce k vybranému tématu, 80% účast a aktivita na seminářích

Syllabus -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie.

2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově.

3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály).

4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou.

5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci?fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech.

6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická.

Pozn. sylabus lze modifikovat v proporcích témat dle zájmu studentů, případně rozšířit o jedno téma dle dohody.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html