SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Individual approaches to pupils in mathematics - O01310001
Title: Individuální přístupy k žákům v matematice
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (20)
summer:unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Michaela Kaslová
Mgr. Marie Tichá, CSc.
Annotation -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů. Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe.
Aim of the course -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.

Literature -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika

Materiály na stránkách SUMA

Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)

Vzdělávací programy

Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ

Další literatura bude uváděna na seminářích.

Teaching methods -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Kombinace přednášky s dílnou.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Požadavky k udělení zápočtu:
Aktivní účast ve výuce. Vypracování úkolů podle pokynů zadaných ve cvičení,

Při distanční výuce je požadována kamera a funkční mikrofon.

Odkaz na spojení: https://meet.google.com/uua-yvoa-cep

Syllabus -
Last update: TICHAM/PEDF.CUNI.CZ (23.01.2012)

Kurz navazuje na kurzy Didaktiky matematiky s praxí. 

Na heterogenitu žáků budeme nazírat jako na jev přirozený, který může být přínosem pro výuku.

Budeme zabývat možnými cestami realizace principu individualizace a problematikou diferenciace žáků.

Zaměříme se na studium prostředí podnětných pro vyučování matematice a tvoření úloh umožňujících přirozenou diferenciaci a individuální přístupy k řešení úloh ze strany žáků i k žákům ze strany učitelů.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html