SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Comprehensive Reading in Czech Language - O01303628
Title: Čtení s porozuměním v českém jazyce
Guaranteed by: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2012
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc.
PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Co-requisite : O01303630, O01303631
Pre-requisite : O01303026, O01303149
Is co-requisite for: O01303631, O01303630
Annotation -
Last update: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2008)
Reading comprehension as the basic receptive communicative skill, funcional literacy, secondary literacy. Methods of teacher´s work with primary school pupils, developping reading sklills. Preparation of teaching materials for reading comprehension acitivties.
Literature - Czech
Last update: Lenka Čapková (16.01.2007)

Odborná literatura:

Didaktické studie I. Kapitoly z moderní didaktiky českého jazyka. Praha: PedF UK 2004, ed. Eva Hájková, ISBN 80-7290-197-4.

KRAMPOVÁ, I. a kol. Netradiční úlohy aneb Čteme s porozuměním. Praha: ÚIV 20021, ISBN 80-211-0416-3

STRAKOVÁ, J. a kol. Vědomosti a dovednosti pro život: čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v zemích OECD. Praha: ÚIV 2002, ISBN 80-211-0411-2

ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum 1999, ISBN 80-7184-711-9, ISSN 0567-8269.

ŠUP, R. Učíme se číst s porozuměním: pro žáky 2. až 5. ročníků základní a obecné školy.Praha 2001, ISBN 80-238-8070-5

Úlohy pro měření čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Praha: ÚIV 2000, ISBN 80-211-0366-3

Výsledky českých žáků v mezinárodních výzkumech 1995 - 2000. Praha: ÚIV 2002, ISBN 80-211-0415-5

Requirements to the exam - Czech
Last update: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2010)

Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a průběžné plnění úkolů v něm zadaných

Syllabus - Czech
Last update: SMEJKALO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2010)
Charakteristika studijního předmětu

Název studijního předmětu: Čtení s porozuměním v českém jazyce

Typ studijního předmětu: povinně volitelný

Formy výuky studijního předmětu: seminář

Rozsah studijního předmětu: 2 / 26

Rozsah odborné praxe (v týdnech):

Formy kontroly předmětu: zápočet

Požadavky k zápačtu: Analýza tří řad učebnic českého jazyka pro 1. stupeň z hlediska studovaného předmětu. Seminární práce. Termín odevzdání: 3. 5. 2010.

Vyučující: PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.

Stručná anotace předmětu:

Čtení jako základní receptivní komunikativní dovednost, funkční negramotnost, sekundární negramotnost. Metody učitelovy práce s žáky mladšího školního věku při rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním. Tvorba učebních materiálů ke čtení s porozuměním na 1. st. ZŠ.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html