SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Integrated Pupil in a Common Czech Language Lesson - O01303623X
Title: Integrovaný žák v běžné hodině českého jazyka
Guaranteed by: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2012
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Simona Pišlová, Dr.
Pre-requisite : O01303026, O01303149
Annotation -
Last update: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)
Work with the integrated pupil in the Czech language lessons, various handicaps require various work methods (blind, deaf children, physical handicap, dyslectic children etc.)Cooperation between the teacher and the assistant of the child, integration among other children. Special teaching materials, textbooks. Cooperation with the parents of the child with the handicap.
Literature - Czech
Last update: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)

SOVÁK,M. Defektologický slovník. Jinočany: H&H,2000. ISBN80-86022-76-5

NEWMAN,S. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. Praha: Portál,1999. ISBN 80-7178-872-4

MORAVCOVÁ,D. Zraková terapie slabozrakých a pacientů s nízkým vizem. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-476-4

RENOTIÉROVÁ, M., Ludvíková, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. ISBN 80-244-0873-2

MÁDROVÁ, E. Zkuste být dítětem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-229-7

KERROVÁ, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9

LEVI, V. Problematické dítě. Praha: Lidové nakladatelství, 1990. ISBN 80-7022-086-4

KEBLOVÁ, A. Zrakově postižené dítě. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-191-1

JAROŠOVÁ, J.: Via lucis. Praha: Fokus, 1991. ISBN 80-900093-4-4

TITZL, B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-86039-90-0

TITZL, B. To byl český učitel. Praha: Společnost Františka Bakule,1998.ISBN 80-902518-0-3

HOUSER, P. Hry se slovy a jazykem.Praha: Portál, 2002.

BAKALÁŘ, E. I dospělí si mohou hrát. Praha: ČTK,1976. ISBN 59-031-74

PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-309-4

KRET, E. Učíme (se) jinak.Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-030-8

HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-087-1

dětské časopisy, řady učebnic a pracovních sešitů českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ a speciálních ZŠ

Syllabus - Czech
Last update: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)

Název studijního předmětu: Integrovaný žák v běžné hodině českého jazyka


Typ studijního předmětu: povinně volitelný

Formy výuky studijního předmětu: seminář

Rozsah studijního předmětu: 2 / 26

Rozsah odborné praxe (v týdnech):

Kombinovaná/distanční forma studia:

Formy kontroly předmětu: zápočet

Počet kreditů: 2

Stručná anotace předmětu:

Práce s integrovaným žákem v hodinách češtiny, rozdílná postižení vyžadují rozdílný způsob práce (nevidomý žák, dítě se sluchovým postižením, tělesnou vadou nebo s DMO, dyslexií, dysgrafií, apod.).

Spolupráce učitele a asistenta dítěte, zapojení ostatních dětí ze třídy, školy. Zvláštní pomůcky, učebnice a jejich využití pro žáky. Spolupráce s rodiči postiženého dítěte i s rodiči jeho spolužáků.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html