|
|
|
||
The curse focuses on planning in Art Education, on series and projects. It discusses the interdisciplinary potential of Art Education in preschool. Students acquire skills with regard to the specifics of preschool age to plan thematic and methodological units, justify their contribution and explain their logic. The curse also includes the outline of the connection of practice and research in Art Education. Students cooperate in the research project Horizon AMASS.
Thematic plan:
• General contributions of Art education and long-term goals
• The context of nurture and education
• Curriculum documents and its vocabulary
• Cross-curriculum bonds, their potential, and limits
• Thematical series
• Methodical series
• Projects
• Gallery and museum education as a starting point in Art Education
• Evaluation and pedagogic diagnostics
• Etudes and exploration in pre-school
• Risk factors in the development of children’s art expression
• Summary of main theses
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
Vytvořit předpoklady pro kvalifikované plánování, realizaci a reflexi výtvarných činností v mateřské škole. Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
studium odborné literatury 20 příprava na seminář 25 vypracování průběžných úkolů 15 Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Příprava výtvarného projektu Střih pro novou dobu ve vazbě na praktiky současného umění. Výuka i zkouška proběhnou dle aktuální hygienické situaci distační/hybridní formou v prostředí MS TEAMS. Ústní zkouška proběhne formou prezentace plánovaného projektu a odborné rozpravy o předložených okruzích. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5. FULKOVÁ, M., JAKUBCOVÁ, L., KITZBERGEROVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Galerijní a muzejní edukace 2. Praha: PedF UK a UPM 2013. ISBN 978-80-7290-700-7 (PedF); 978-80-7101-127-09 (UPM) HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, D.: Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Liberec: PedF TUL, 2002. KAFKOVÁ, H.: Příručka pro stavitele v libovolné substantivní oblasti. In: Výtvarná výchova 2/2011, s. 15 – 17. ISSN 1210-3691 UHL SKŘIVANOVÁ, V.: Pedagogika umění - umění pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP 2014. ISBN978-80-7414-663-3 80-7083-660-1 Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (11.10.2018)
|
|
||
Obhájení individuální pedagogické tvorby a účast na kolokviální zkoušce Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
1. Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (04.02.2022)
|
|
||
Odkaz na kurz v moodle: Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|