SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of literature II - ON2304103X
Title: Didaktika literatury II
Guaranteed by: Katedra české literatury (41-KCL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.
doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
PhDr. Ondřej Hausenblas
Pre-requisite : ON2304101
Is pre-requisite for: ON2304104, ON2304104X
Annotation - Czech
Last update: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
DIDAKTIKA LITERATURY II. Seminář je zaměřen na poznání a pochopení problematiky čtenářství a jeho oživení a dalšího rozvoje u žáků. Zabývá se cíli, podmínkami a postupy v rozvoji čtení a čtenářství. Uvádí některá řešení modelových situací a studenti si zkusí praktickou aplikaci různých metod literární výchovy.
Literature - Czech
Last update: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2011)

Doporučená literatura:

1. CANGELOSI, J. S.: Strategie řízení třídy. Praha: Portál 2006.

2. FISCHER, R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál: Praha 2004.

3. HAUSENBLAS, O.: Velké myšlenky ve výuce literatury na ZŠ a SŠ. Kritické listy online roč. 2006, č. 24. cit. 2011-19-02. Dostupné z www: http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty24_velkemyslenky

4. KOŠŤÁLOVÁ, H.; Čteme si a přemýšlíme o tom nahlas. Kritické listy [online] roč. 2002, č. 6 [cit. 2010-04-04]. Dostupný z WWW: . ISSN 1214-5823.

5. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Plánování pozpátku. Kritické listy [online] roč. 2004, č. 16 [cit. 2011-19-02]. Dostupný z WWW: http://www.kritickemysleni.cz/klisty/16/_komplet.pdf

Článek věnovaný fázi evokace:

6. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E - U - R. [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z .

Článek věnovaný fázi uvědomění:

7. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E - U - R. [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z , s. 57-59.

Článek věnovaný fázi reflexi:

8. KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS, O.: Co je E - U - R [online] In Kritické listy [cit. 2011-02-18]. Dostupné z .

9. KOŠŤÁLOVÁ, H., ŠAFRÁNKOVÁ, K., HAUSENBLAS, O., ŠLAPAL, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI, 2010. online cit. 2009-18-09. Dostupné z www: http://www.csicr.cz/cz/85256-ctenarska-gramotnost-jako-vzdelavaci-cil-pro-kazdeho-zaka

10. LEDERBUCHOVÁ, L.: Literatura ve škole. ZČU: Plzeň 2010.

11. MIKOVÁ, Š., STANG, J.: Typologie osobností u dětí. Portál: Praha 2010.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html