|
|
|
||
Last update: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Předmět je hodnocen 2 kredity, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. přímá výuka: 5 hodin samostudium a zdokonalování: 20 hodin příprava a realizace metodických výstupů: 20 příprava na ZK: 15 hodin |
|
||
Last update: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
BOROVÁ, Blanka. Cvičíme s malými dětmi: náměty pro rozvoj pohybových dovedností dětí od 3 do 8 let. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-717-8223-8. BURIÁNOVÁ, Jana, Věra JAKOUBKOVÁ a Hana NÁDVORNÍKOVÁ. Vedení mateřské školy. Praha: Raabe, 1997-2004. JAKOUBKOVÁ, Věra, Hana NÁDVORNÍKOVÁ a Jana BURIÁNOVÁ, ed.. Metodické listy pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2000. ISBN 80-863-0703-4. RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-718-4659-7. MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018. CHRUDIMSKÝ, J., ŠIMŮNKOVÁ, I., NOVOTNÁ, V., PANSKÁ, Š., ČERNÁ, J. Gymnastická terminologie. Praha. UK FTVS. 2013. Multimediální učební text. CD- ROM. ISBN 978-80-87647-00-4. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149.html ChHRUDIMSKÝ, Jan, KRIŠTOFIČ, Jaroslav, MAREK, Jaroslav, VORÁLKOVÁ, Jitka, Gymnastika v obrazech - multimediální učebnice. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149.html KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely. Praha: ISV. Tělovýchova, 2000. ISBN 80-858-6654-4. KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4. NOVOTNÁ, V. PANSKÁ, Š., ŠIMŮNKOVÁ, I. Rytmická gymnastika a pohybová skladba. Praha. UK FTVS. 2011 DVD. ISBN-978-80-86317-83-0. grant FRVŠ 1003, https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149-version1-rytmicka_gymnastika_a_pohybova.pdf SKOPOVÁ, Marie, ZÍTKO. Miroslav. Základní gymnastika. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-1323-version1-zakladni_gymnastika.pdf |
|
||
Last update: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Témata: 1) Učení a motorické učení. 2) Formy pohybových činností v mateřské škole. 3) Metody a styly v řízení pohybových činností u předškolních dětí. 4) Možnosti realizace RVP PV pomocí pohybových činností. 5) Benefity pohybové aktivity. 6) Problematika rané specializace. 7) Didaktické zásady při osvojování pohybových dovedností. Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při zajišťování záchrany a dopomoci. |