Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (20.02.2018)
This subject introduces students to the basics of specific, conditional, sporting, non-traditional motoric activities and games and their practical application in the teaching of physical education. It also includes the issue of classifying these activities in the course lessons and its organization.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (20.02.2018)
Tento předmět seznamuje studenty se základy specifických, kondičních, sportovních, netradičních motorických činností a her i jejich praktickou aplikaci ve vyučování tělesné výchovy Součástí je také problematika zařazení těchto činností do kurzovní výuky a její organizace.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (20.02.2018)
To acquaint students with the basics of motion games and non-traditional specific motor activities and their alternatives in the gym or outdoors including strategy and organization of courses containing these activities.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (20.02.2018)
Seznámit studenty se základy pohybových her a netradičních specifických motorických činností i jejich alternativami v tělocvičně či venku včetně strategie a organizace kurzů obsahujících tyto činnosti.
Literature
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2011)
Kirchner,J., Hnízdil,J. Orientační hry nejen do přírody. Praha: Grada, 2004.
Neuman,J. a kol. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál, 2000.
Syllabus -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (20.02.2018)
Principles of the stay in nature, sleeping overnight. PE and sports activities, goal, net and batting games, their modifications. Fighting games, orientation games, Turistika, organization of trips.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (20.02.2018)
Requirements tothe subject (ora credittest) clearlybased on the contentof the syllabus,synopsis andthe analyzedthe announcedlist of referencesin the descriptionof the subjectin theSISandas further specifiedby the teacherat the beginningof the semester.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru.