SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Supervision Practice I. - YMR01PGBI
Title: Praxe supervize I.
Guaranteed by: Programme Management and Supervision (24-KRS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/70, C [HS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: combined
Level:  
Old code: YMR01PGBI
Note: can be fulfilled in the future
Guarantor: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
doc. PhDr. Peter Brnula, Ph.D.
Is pre-requisite for: YMR04PGBI
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation -
In this course, students enhance their experience of professional group supervision work, under qualified supervision they learn how to recognise good supervision practice, and how to start their own group supervision practice.
Last update: Lukešová Lenka, Bc. (24.05.2011)
Descriptors - Czech

Cíle a výstupy:

  • umí vyjednat podmínky pro poskytování učební skupinové supervize (spojené s videozáznamem), a to v souladu

se zásadami dobré praxe (viz příprava skupinové supervize), případně včetně provedeného náboru členů skupiny

a kontrahování se zadavatelem a se skupinou.

Student dle svých možností osloví potenciální zájemce o skupinovou supervizi, naváže s nimi kontakt, připraví pro

ně případně seminář o supervizi, vybere členy skupiny a uzavře kontrakt skupinové supervize.

Balíček důkazů

Důkaz I:

  • použité materiály (inzerát, leták), poznámky k přípravě semináře, písemná zpráva o postupu a

výsledcích výběru členů skupiny, písemný kontrakt

  • aplikuje principy skupinové supervize a je schopen pod supervizí řídit učební skupinové supervizní

sezení

Důkaz II:

  • videozáznam skupinové supervize provedené na základě uzavřeného kontraktu + zpráva o

provedeném sezení (přiblížení kontextu, vysvětlení pojetí zakázky, kritická reflexe jednotlivých fází skupinového

supervizního sezení, sebereflexe v roli supervizora). Záznam musí ukazovat práci ve všech fázích vedení

skupinové supervize. Ve zprávě student prokáže, že chápe principy skupinové supervize.

Rozsah praxe I:

  • Praxe zahrne práci na vyjednání a přípravě supervize, samostatně provedená minimálně 3 cca

dvouhodinová sezení skupinové supervize (bez semináře), osvojení si natáčení videa a zpracování

videozáznamu, zpracování zprávy z praxe (včetně přípravy důkazů I a II). V zájmu dobrého osvojení si postupů a

fází supervize doporučujeme do praxe zařadit i pozorování několika supervizích procesů, realizovaných

zkušenými supervizory a záznamem pozorování v jednotlivých fázích supervize.

Rozsah přijaté supervize:

  • min. 3 hod. individuální supervize, 2 hod. skupinový tutoring , individuální tutoring dle potřeby.

Metody učení:

  • Student se učí konáním na základě četby, nácviků ve škole a své předchozí praxe ve vedení skupin. V

tomto období je kladen důraz na důkladné osvojení si fází skupinové supervizí práce a na vypracování zakázky. Po

dohodě se skupinou, příp. kontaktní osobou je průběžně natáčen videozáznam skupinové práce, který student

následně analyzuje a konzultuje buď s vedoucí praxí ve škole, nebo se svým supervizorem. Jeden z vybraných

záznamů volí jako závěrečný důkaz pro praxi I.

Last update: Pištěková Romana (18.06.2014)
Syllabus - Czech

Téma praxe je určeno kontraktem o praxi.

Student zpracuje sebereflexi učení a předloží důkazy dobré praxe ve zvoleném případu.

Student doloží konkrétními a relevantními důkazy, co on sám rozeznává u sebe nebo u jiného (např.jím supervidovaného) pracovníka při práci s uživatelem za kriteria

dobré praxe.Může a nemusí při tom využít soustavu kompetencí sociálního

pracovníka.Důkazy musí být zvoleny tak, aby dobrou praxi prokazatelně a konkrétně

dokladovaly i pro nezúčastněného pozorovatele či hodnotitele.

Last update: Novotná Obeidová Dina, Mgr. (18.07.2008)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html