|
|
||
Přehled základních pojmů a poznatků v oblasti teorie a didaktiky sportovních her, a to se zaměřením především na školní tělesnou výchovu a různé formy zájmově rekreačních aktivit. Last update: Pravečková Petra, Mgr., Ph.D. (15.10.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout teoretické zázemí z oblasti didaktiky vybraných sportovních her - konkrétně: fotbalu, softbalu, florbalu, basketbalu, volejbalu, házené a vybraných netradičních sportovních her. Cvičení jsou směřována k budování a rozvoji didaktických kompetencí studentů. Student zná a umí popsat klíčové body techniky jednotlivých sportovních her. Student zná metodiku nácviku uvedených sportovních her, umí zvolit patřičná cvičení při jejich nácviku, vysvětlit jejich cíl a zná základní chyby. Student má pohybové kompetence k ukázce průpravných cvičení, herních cvičení a průpravných her - výše uvedených sportovních her. Student aplikuje poznatky ze základních teoretických předmětů do oblasti didaktiky sportovních her. Student je plně kompetentní vést rozcvičení v jakékoli sportovní hře. Student umí po obsahové a organizační stránce připravit vyučovací jednotku s obsahem sportovní hry - fotbal, basketbal, volejbal, házená, florbal, softbal a některé netradiční sportovní hry. Student je schopen samostatně plánovat, řídit a vyhodnotit program zaměřený na nácvik základních dovedností jednotlivých sportovních her. Je schopen adekvátně reagovat na aktuální podmínky a možnosti (zdravotní, pohybové atd.) žáků. V rámci přípravy a realizace programu dokáže zvolit adekvátní pomůcky a efektivně je využít. Student zná didaktické řídící styly výuky a v případě potřeby je při realizaci programu dokáže využít. Student dokáže zhodnotit sestavený program, vyučovací lekci i vedení lekce jinou osobou/ studentem. Last update: Pravečková Petra, Mgr., Ph.D. (29.09.2023)
|
|
||
PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Karolinum 2009. TÁBORSKÝ, F. a kol. Základy teorie sportovních her. Praha : Univerzita Karlova, 2007. Pravidla sportovních her. Last update: Krupková Dominika, Mgr. (21.10.2022)
|
|
||
Požadavky k udělení zápočtu: 1/ Aktivní účast ve výuce (celkově povoleny max. 2 absence) 2/ Vypracování seminární práce a její prezentace na poslední 8.lekci
Požadavek k vykonání ústní zkoušky: Udělení zápočtu. (Bez udělení zápočtu a jeho zapsání do SISu se nelze na ZK ani přihlašovat. Jinak hrozí propadnutí termínu).
Last update: Pravečková Petra, Mgr., Ph.D. (15.10.2021)
|
|
||
Přednášky a cvičení:
1. Úvod do studia; požadavky a zadání seminárních prací. Vytváření podmínek pro učení herním dovednostem - MOF, transpozice nacvičovaných činností do herních podmínek u SH brankového typu 2. Využití didaktických forem a metod v softballu, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky v pálkovacích sportovních hrách, specifika výuky fotbalu ve školní TV 3. Využití didaktických forem a metod ve fotbalu, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky ve fotbalu, specifika výuky fotbalu ve školní TV 4. Využití didaktických forem a metod ve volejbale, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky ve volejbale, specifika výuky volejbalu ve školní TV 5. Využití didaktických forem a metod v házené, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky v házené, specifika výuky házené ve školní TV 6. Využití didaktických forem a metod ve florbalu, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky ve florbalu, specifika výuky florbalu ve školní TV 7. Využití didaktických forem a metod v basketbalu, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky v basketbalu, specifika výuky basketbalu ve školní TV 8. Prezentace jednotlivých seminárních prací Last update: Krupková Dominika, Mgr. (21.10.2022)
|
|
||
Odkaz na studjní opory v MOODLE: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4898 Last update: Kokštejn Jakub, Mgr., Ph.D. (21.10.2022)
|