|
|
|
||
In the triad "Subject knowledge – didactic knowledge of content – curricular knowledge", the course combines the approaches of subject didactics modified for gallery education with an art-historical and cultural view of fine arts (discursive model). It aims at an open understanding of the multiple functions of an image or artefact in contemporary culture and its thematization in a didactic project, supported by conceptual analysis and links to the requirements of cultural education, visual and cultural literacy.
Collaborating with expert educators at NG Prague, U(P)M in Prague, Kunsthalle, GHMP, Gallery of Central Bohemia
Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Cílem kursu je představit diskursivní model galerijní/muzejní edukace a představit varianty mediace uměleckého díla. Studenti/ky budou odkrývat obsahy perspektivami pohledu laika (viditelný „povrch“ aktivit) a odborníka (analytický pohled do didaktické struktury aktivit a výukových situací) a toto střídání úhlů pohledu jim bude sloužit jako aktivní nástroj vlastního návrhu edukačního scénáře a jeho provedení. Podle možností studenti navštíví některý z edukačních programů ve spolupracujcích kulturních insitucích, např. NG, Kusnthalle, U(P)M, ale i jinde, podle vlastního výběru. Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (07.09.2025)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 1 hodina Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 1 hodina Samostudium literatury (za semestr): 25 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 25 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 25 hodin Seminární práce: 20 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin Časové nároky pro studenty dvouoboru, kteří studují v zajišťovaném předmětu se řídí a úměrně krátí dle jejich akreditace. Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Zkouška bude ve formě kolokvia, a to podle počtu zapsaných studentů do skupin. Studenti budou prezentovat příklady řešení didaktických problémů z portfolia kursu. Zkouška bude obsahovat individuální část, která bude zkoušena písemnou formou. Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (07.09.2025)
|
|
||
BLÁHA, J.: Výtvarné umění a hudba. Tvar, prostor a čas I/1, 2. Praha: Togga, 2012. ISBN 978-80-87258-69-9. ISBN 978-80-7476-019-8. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Další opora na webových stránkách Glalerie Smečky. Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Výsledky učení Po skončení kursu studekti/ky budou schopni Předložit analýzu uměleckého artefaktu/vybraného díla či výstavy, s oporou v odborné terminologii a literatuře, explikovat 1 dílo a 1 výstavu Orientovat se v odborné literatuře a umět ji použít jako oporu k výkladovému rámci pro vysvětlení vlastního přístupu Při obhajobě vlastního edukačního návrhu předložit jeho portfolio, včetně kontextů dané problematiky (představit navštívené výstavy, záznamy z vizitací edukačního programu či edukačního oddělení, předložit seznam nastudované literatury a zdrojů k návrhu edukace) Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|