|
|
|
||
Experimentation and play, definition of game, division of games, game and its function, game in the development of humanity, game as a means of education, development of experimentation and games of intact child in infant, toddler and preschool age , toy as a means of reeducation and compensation, learning and play, circumstances of play of children with disabilities, individual and group play, sibling in play, functional and activity type of game, constructional or realistic type of game, illusive type of game, task games.
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
The aim of the course is to acquaint students with the specifics of education of children with special needs in early and pre-school age. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Credit work on a given topic related to the selected target group. Proposal of didactic aids for early and pre-school age to selected target group. Active participation in seminars, 90% required. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2012. ISBN978-80-210-6044-9. BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6. Dostál, A. M., Opravilová, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985. HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8. Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80–7178–588–1. Jílková, I. Stručný nástin vývoje dítěte s těžkým zrakovým postižením. In Raná péče pro rodiny s dětmi se zrakovým a kombinovaným postižením: Vybrané příspěvky z kurzu “Poradce rané péče“. Praha: Středisko rané péče, 1998. ISBN 80–238–3267–0. Komenský, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80–7017–492–7. Keblová, A. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima, 1996. ISBN 80–85801–65–5. Kudelová, I., Květoňová, L. Malé dítě s těžkým poškozením zraku. Brno: Paido, 1996. ISBN 80–85931–24–9. PULDA, M Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno, Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0476-2. SVOBODOVÁ, J. Předškolní příprava dítěte s postižením hybnosti v SPC. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ŠULOVÁ, L. A KOL. Problémové dítě a hra. Praha: Raabe, 2004. ISBN 80-86307-15-8.
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
1. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se sluchovým postižením 2. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se zrakovým postižením 3. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s NKS 4. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s tělesným postižením 5. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s mentálním postižením 6. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s kombinovaným postižením Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|