|
|
|
||
The subject introduces students to the problems of symptomatic speech disorders. The course presents the most common types of disorders in terms of etiology, symptomatology and classification, the role of speech therapists in rehabilitation, in the therapeutic process, tasks of differential diagnostics, communication problems of people after an injury, in BTI. Students will learn the principles and procedures of differential diagnostics and intervention.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je posílit kompetence studentů v oblasti diferenciální diagnostiky v logopedii. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (14.06.2018)
|
|
||
Vzhledem k epidemiologické situaci bude výuka předmětu až do odvolání vedena distančně, a to prostřednictvím MS Teams. Studenti budou mít možnost účastnit se výuky dle rozvrhu, případně shlédnout nahranou přednášku v dodatečném termínu. Podmínkou zakončení kurzu je zpracování písemné seminární práce. Student v ní popíše vybranou neziskovou organizaci ( tzv. pacientského typu), která podporuje osoby s neurologickým onemocněním (s Parkinsonovou nemocí, Huntingtonovou nemocí, Amyotrofickou laterální sklerózou, Roztroušenou sklerózou, Myastenií gravis, CMP, Tourettovým syndromem aj.) a kriticky zhodnotí její aktuální činnost a nabídku logopedické aj. péče pro její členy. V návaznosti vypracuje originální návrh na rozšíření a zkvalitnění poskytovaných služeb dané organizace, zejména na rozšíření služeb logopedických. Možnost 2 oprav. Last update: Horynová Jana, PhDr. Ing., Ph.D. (12.10.2020)
|
|
||
HÁJKOVÁ, V. et al. Speech as a diagnostic phenomenon. Praha: PedfUK, 2016. In print. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Přednášky obsahují prezentace kazuistik, případových řešení a intervencí s rozborem a skupinovou diskuzí. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (20.08.2020)
|