|
|
|
||
The subject is focused on the themes related to the principles, methods and procedures of working with pupils and whole classes/pupils groups in joint education. Students will acquire relevant current legislative regulations in the Czech Republic, will gain orientation in foreign trends and conditions of inclusive education. They will also be acquainted with catalogs of support measures for pupils with special educational needs and with the possibilities of their application in practice.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (24.05.2019)
|
|
||
Podmínkou zápočtu je provedení seminárního úkolu. Možnost 2 oprav. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (12.01.2020)
|
|
||
FELCMANOVÁ, L. a kol. Metodika ke Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 126 s. ISBN 978-80-244- 4672-1. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247- 3070-7. KOL.AUTORŮ. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7 KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7 KLUSÁČEK, J. HRSTKA, FELCMANOVÁ (ed.). Počty dětí se SVP ve středním školství v roce 2014. Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni, o. p. s. 2015 KLUSÁČEK, J. HRSTKA, FELCMANOVÁ (ed.). Počty dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v základním školství v ČR. Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni, o. p. s. 2015 NOVOTNÁ, K. ,KRABSOVÁ, V. Formativní hodnocení: případová studie. Pedagogika.63(3), 2013. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
|
|
||
Přednášky budou věnovány klíčovým tématům a doplněny jejich diskuzí a reflexí: 1. Segregace integrace/ inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, výzkumné závěry v tuzemsku i v zahraničí 6. Hodnocení kvality inkluzivní praxe škol Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (12.01.2020)
|