|
|
|
||
The course consists of two parts. In the first part, the students plan and later realize their internships in a selected educational institution. They use the theoretical findings they learned about in their previous study. They make a portfolio that describes targets of their internship, introduces the institution and compares it to similar institutions abroad. In the second phase, both teachers and the students themselves give critical assessment of individual students based on the portfolio presentation and form recommendations for further educational work.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
The learner uses his/her existing knowledge and skills to implement his/her own teaching, during the observation part of the practice in school he/she records and analyses educational and educational situations, proposes alternative ways of solving practical situations, records everything in a portfolio which is reflected. Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Studující k získání zápočtu odevzdává strukturovaně zpracovaný text dle pokynů vyučující (jeho součástí je i potvrzení školy o realizované praxi). S obsahem tohoto textu a jeho jednotlivými úkoly jsou studující seznámeni na úvodním semináři. Před zahájením praxe absolvují povinné proškolení studentů před praxemi. Další podrobnosti v Moodle. Studující má na složení zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
ČAPEK, R. (2001). Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus. NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. (2000). Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého. PODLAHOVÁ, L. (1998). Pedagogická praxe: (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Univerzita Palackého. Rámcový vzdělávací program: www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=1 Nový školský zákon (1.1.2005): http://www.msmt.cz/vzdelavani/novy-skolsky-zakon Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7998 Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
Learner: Explains the motivation for choosing a given school facility and characterizes its mission. Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|