|
|
|
||
Methodology of gymnastics skills with focus on Elementary school. Age, health and performance specifics. Structure of gymnastics lessons, the selection of exercises in relation to the main part of the lesson. Didactic aspects of gymnastics - organizational forms, styles, methods, principles. Circuit Training. Support, help, protection and saving from injuries. Rhythmic and fitness types of gymnastics. Use hand apparatus and apparatus.
Last update: Hájková Jana, PaedDr. (24.01.2022)
|
|
||
Students focus on the methodology and training of elements in sports gymnastics, develop their competences in rhythmic gymnastics and fitness types of gymnastics with an emphasis on younger school age. Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Přímá výuka 24 hodin Příprava na výstupy 20 hodin Samostudium 10 hodin Příprava na klasifikovaný zápočet 20 hodin Last update: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
1. 75% docházky 2. Písemné ověření, max. 3 možnosti 3. Výstupy studentů
Tematické okruhy ke klasifikovanému zápočtu z gymnastiky (teorie + metodika)
A. Teorie 1. Problematika průpravné části hodiny. 2. Stimulace pohybových schopností pomocí gymnastických prostředků u dětí mladšího školního věku. 3. Základy gymnastiky v RVP: základní gymnastika (kompetence, očekávané výstupy, učivo – činnosti ovlivňující zdraví, úroveň pohybových dovedností, činnosti podporující pohybové učení). 4. Základy gymnastiky v RVP: prvky sportovní gymnastiky (kompetence, očekávané výstupy, učivo – činnosti ovlivňující zdraví, úroveň pohybových dovedností, činnosti podporující pohybové učení). 5. Základy gymnastiky v RVP: rytmická gymnastika s převažujícím estetickým účinkem (kompetence, očekávané výstupy, učivo – hudebně pohybová výchova, cvičení bez náčiní a náčiním, taneční výchova). 6. Základy gymnastiky v RVP: kondiční formy gymnastiky (kompetence, očekávané výstupy, učivo – stimulace pohybových schopností se zvláštním důrazem na silové a vytrvalostní schopnosti). 7. Motoricko funkční příprava v gymnastice. 8. Využití hudby v různých druzích gymnastiky (hudebně pohybové vztahy, výběr hudby). 9. Motorické učení v gymnastice, vyučovací metody a postupy. 10. Didaktické aspekty gymnastiky – organizační formy, didaktické styly a zásady. 11. Vybavení pro gymnastiku (využití náčiní a nářadí, parametry, technika cvičení, zařazení do hodin).
B. Metodika - Popis vybraného prvku sportovní gymnastiky (technika, metodika, záchrana a dopomoc, průpravná cvičení)
Last update: Hájková Jana, PaedDr. (31.05.2022)
|
|
||
Povinná literatura DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. A KOL. (2017) Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3308-4 KRIŠTOFIČ, J. (2004) Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada Publishing. HÁJKOVÁ, J. (2008) Kapitoly z gymnastiky na 1. st. Praha: Karolinum. HÁJKOVÁ, J. Motoricko-funkční příprava v tělesné výchově. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-7603-188-3. 1. vydání, 100 s. HÁJKOVÁ, J., PANSKÁ, Š. Základy gymnastiky. E-learning. ISBN 978-80-7603-308-5 https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/zaklady-gymnastiky-ivm-i VRCHOVECKÁ, P. (2020) Základy gymnastické přípravy dětí. Praha: Grada. Doporučená literatura CHRUDIMSKÝ, J. (2006) Akrobacie. Praha: ČASPV. KRIŠTOFIČ, J. (2003) Gymnastika. Praha: Karolinum. KRIŠTOFIČ, J. (2014) Gymnastické posilování. Praha: UK FTVS. ZÍTKO, M. (2001) Všeobecná gymnastika. Praha: ČASPV. https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/fsps/ps09/tanec/web/pages/uvod_spolecenskyTanec.html https://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/gymnastika/uvod.php Last update: Hájková Jana, PaedDr. (15.12.2022)
|
|
||
Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při podávání záchrany a dopomoci. Last update: Hájková Jana, PaedDr. (14.03.2023)
|
|
||
https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/zaklady-gymnastiky-ivm-i https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15259 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15261 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15262 Last update: Hájková Jana, PaedDr. (11.09.2024)
|
|
||
Students design, implement and reflect on their own movement programs focused on various areas of gymnastics. Students can theoretically and practically formulate errors in the execution of gymnastic elements and propose measures to eliminate them. They are able to orient themselves in professional terminology, apply theoretical knowledge in practice (according to the requirements for the end of the course). Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|