|
|
|
||
The course introduces students to traditional and current currents in art education and introduces their important axes. It deals with the goals in art education and their curricular grounding. During the semester, students expand the functional vocabulary of art education, learn to understand important documents and professional texts. They study selected texts from the theory of art education. The course aims to introduce students to contemporary art education defined by curricular documents, against the background of historical development in the twentieth century, and to open the way to understanding the possibilities and limits of the current concept. The course focuses on monitoring changes in the concept of art education in the second half of the twentieth century and today, concerning changes and shifts in theoretical thinking. Subject didactics of art education and outline of its development Research of important subject texts (textbooks, methodologies, state and school curriculum, thematic plans, and other supporting materials for teachers and pupils) Methods, goals and forms of teaching art education Key issues of subject didactics Teacher's concept of teaching.
Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
- představit současnou výtvarnou výchovu definovanou kurikulárními dokumenty, na pozadí historického vývoje ve dvacátém století, a otevřít cestu k porozumění možnostem i mezím současných koncepcí - podpořit zájem o hlubší studium oboru a motivovat k přijetí představy sebe sama jako vyučující/ho výtvarné výchovy Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (26.02.2025)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 40 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 50 minut Samostudium literatury (za semestr): 20 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 20 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 5 hodin Plnění předmětu Seminární práce: 10 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 15 hodin Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Aktivní účast v seminářích (min 75 % docházka) úspěšné absolvování multichoice testu podklady ke zkoušce: nastudovaná literatura, dikuze v seminářích, zápisky z přednášek Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013.
Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Oborová didaktika výtvarné výchovy a nástin jejího vývoje Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
- student/ka pojmenuje základní historické události a osobnosti spjaté s vývojem didaktiky a teorie výtvarné výchovy (KRAU 1.1 a 6.1) - studentka se orientuje v kurikulárních dokumentech a vzdělávací oblasti Umění a kultura, vysvětlí klíčové pojmy a kategorie RVP (KRAU 1.1 a 6.1) - student/ka formuluje s oporou v nastudované didaktické literatuře, na základě vlastní reflektované zkušenosti cíle vzdělávání ve vzdělávací oblasti Umění a kultura (KRAU 1.1 a 6.1) - student/ka formuluje a reflektuje vlastní zkušenosti, postoje a názory na výtvarné vzdělávání a respektujícím způsobem je porovnává a diskutuje v rámci studijní skupiny (KRAU 6.1) KRAU = kompetenční rámec absolventa/absolventky učitelství https://msmt.gov.cz/uploads/kompetencni_ramec_absolventa_2023_10.pdf Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (26.02.2025)
|