|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (09.10.2017)
Studijní literatura povinná:
Málková, G. (2009): Zprostředkované učení. Portál, Praha.- kapitola Užití zprostředkovaného učení v pedagogické diagnostice a hodnocení a Kapitola věnovaná Dynamickému vyšetřování
Studijní literatura doporučená: Feuerstein a kol. (2014) Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti.Karolinum Praha Kozulin, A. (1998): Psychological tools: A sociocultural Approach to Education. Harvard University Press, Cambridge (Mass.)-část k dispozici v českém překladu v souborech sis. Málková, G. (2008): Umění zprostředkovaného učení. Togga , Praha.
Úplný seznam doporučené literatury s komentáři je k dispozici ve studijních oporách kurzu v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2357#section-0 |
|
||
Last update: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (14.10.2021)
Seminář je realizován formou blokově uspořádaných seminárních setkání.
Odkaz na kurzové studijní opory v Moodle naleznete zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2357¬ifyeditingon=1 Seminární setkání dne 15.10. proběhne v MS Teams v kurzu Socikulturní přístupy odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a44428dd8c8ca4b76aa2a39407e5352e9%40thread.tacv2/conversations?groupId=6c53d1c1-4114-4a97-8b48-14b0c4a7ded5&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2 kód týmu:
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (31.08.2021)
Výuka v tomto semináři je ralizována formou 4 na sebe navazujících seminárních bloků. Témata jednotlivých bloků: Blok I. Zprostředkování jako základní pojem Vygotského teorie vývoje poznávacích procesů Blok II. Využití zprostředkování v kontextu intervenčních postupů pro podporu vývoje jazykových (fonologických) schopností Blok III. Využití konceptu zprostředkování v psychologické diagnostice (dynamické diagnostické přístupy) Blok IV. Prezentace seminárních projektů |
|
||
Last update: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (31.08.2021)
Pro výsledné hodnocení práce studenta v semináři přihlíží vyučující k aktivní účasti studenta v jednotlivých seminárních blocích. Prosím proto, svoji neúčast na seminárním setkání řádně omlouvejte. Seminář je hodnocen na podklady vypracování a prezentace seminárního projektu. Podstatou seminárního projektu je strukturované zpracování přínosu vybrané osobnosti z oblasti tzv. sociokulturně orientované psychologie. Cílem seminárního úkolu je představit vybraného badatele jako pokračovatele Vygotského nebo vlivného badatele v oblasti sociokulturně orientované psychologie, osvětlit a na konkrétních příkladech demonstrovat dominantní badatelský zájem daného autora a jeho význam pro další rozvoj poznání v oblasti sociokulturně orientované psychologie. Seminární projekt je zadáván a zpracovávan ve skupině. Každý člen skupiny ovšem zpracuje vlastní text seminární práce v rozsahu cca 3 normostran, ovšem v rámci přípravy své seminární práce bude působit ve spolupráci s kolegy z jeho pracovní skupiny. Celá pracovní skupina následně v závěru semináře zadané téma ( autora a jeho dílo) představí ostatním kolegům v semináři prostřednictvím prezentace s oporou podkladů v powerpoint. Pro odevzdávání seminárních prací bude zde v Moodle zveřeněna odevzdávárna. sledujte proto prosím studijní opory k semináři v Moodle: |