|
|
|
||
The subject introduces students to the problems of symptomatic speech disorders. The course presents the most common types of disorders in terms of etiology, symptomatology and classification, the role of speech therapists in rehabilitation, in the therapeutic process, tasks of differential diagnostics, communication problems of people after an injury, in BTI. Students will learn the principles and procedures of differential diagnostics and intervention.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je posílit kompetence studentů v oblasti logopedické diferenciální diagnostiky.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (06.01.2020)
|
|
||
HÁJKOVÁ, V. et al. Speech as a diagnostic phenomenon. Praha: PedfUK, 2016. In print. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Podmínkou zakončení je úspěšné vykonání písemné zkoušky ( min 70 %) s možností 2 oprav. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (09.10.2019)
|
|
||
Kurz má tématické členění:
Přednášky obsahují prezentace kazuistik, případových řešení a intervencí s rozborem a skupinovou diskuzí. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (06.01.2020)
|