SubjectsSubjects(version: 957)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar to the practice - OKN01N125A
Title: Seminář k pedagogické praxi
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, MC [HS]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (35)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OKN03N306A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Pre-requisite : OKN01N104A
Interchangeability : OPN01N125A
Annotation -
The content of the seminar will reflect pedagogical practice, exchange of experience in pedagogical practice, discussion of current issues (school and class education program, evaluation, etc.). • Presentation of educational programs in kindergartens • Restructuring of serious problems (use of pedagogical portfolio), their naming, understanding of the essence of problem and context, suggestions for possible solutions • Application of theoretical knowledge to pedagogical practice (study of professional literature) in pedagogical practice (preparation, , innovative approaches, etc.) • Preparation, implementation and evaluation of educational activities in kindergarten • Self-reflection and gradual creation of an individual internal model of desirable pedagogical skills (eg create a self-evaluation sheet). Time load (3 credits): - direct lessons at the seminar: 6 hours - work on tasks in own pedagogical practice: 20 hours - Moodle tasks: 29 hours - preparation for presentation of own practice: 20 hours
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2019)
Aim of the course - Czech

Cílem předmětu je propojit teoretické znalosti studenta s praxí. Student dokáže reflektovat svou praxi, odborně reagovat na aktuální problémy a poskytovat zpetnou vazbu kolegům studentům. 

Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (01.09.2021)
Descriptors - Czech

Časová zátěž (3 kredity):
- přímá výuka na semináři: 6 hodin
- práce na úkolech ve vlastní pedagogické praxi: 20 hodin
- práce na úkolech v Moodlee: 29 hodin
- příprava na prezentaci vlastní praxe: 20 hodin

 

Vážené studentky, vážení studenti, 

výuka předmětu bude probíhat prezenční formou. Na úvodním setkání budou studenti seznámeni s dílčími úkoly, které je třeba splnit v prostředí Moodle před druhým setkáním, kde budou dílčí úkoly prezentovány a společně reflektovány. 

Pokud by se změnilo nařízení vlády, výuka by se přesunula do online prostředí, ale v tuto chvíli s tím nepočítáme. Případný odkaz: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a83e04983b0214d6197e5207273450b48%40thread.tacv2/conversations?groupId=64c4765f-2a22-40e3-a76d-fa72c3f87f2d&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
Literature - Czech

Základní studijní literatura

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0.

MERTIN V, GILLERNOVÁ I. Psychologie pro učitelky mateřské školy.  Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X.

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2018.

ZELINKOVÁ O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001, ISBN 80-7178-544-X. SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7

SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013.

 

Doporučená studijní literatura

Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8.

Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.

Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3.

Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.10.2018)
Syllabus - Czech

1.) Prezentace vzdělávacích programů v mateřských školách

2.) Restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení

3.) Aplikace teoretických znalostí do pedagogické praxe (studium odborné literatury) do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.)

4.) Příprava, realizace a evaluace vzdělávací činnosti v mateřské škole

5.) Sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch).

Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (01.09.2021)
Course completion requirements - Czech

1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle: Jednotlivé úkoly jsou známkovány a výsledná známka KZ je průměrem ze získaných známek jednotlivých úkolů.

2) Aktivní účast na semináři s prezencí.

Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html