|
|
|
||
The content of the seminar will reflect pedagogical practice, exchange of experience in pedagogical practice, discussion of current issues (school and class education program, evaluation, etc.).
• Presentation of educational programs in kindergartens
• Restructuring of serious problems (use of pedagogical portfolio), their naming, understanding of the essence of problem and context, suggestions for possible solutions
• Application of theoretical knowledge to pedagogical practice (study of professional literature) in pedagogical practice (preparation, , innovative approaches, etc.)
• Preparation, implementation and evaluation of educational activities in kindergarten
• Self-reflection and gradual creation of an individual internal model of desirable pedagogical skills (eg create a self-evaluation sheet).
Time load (3 credits):
- direct lessons at the seminar: 6 hours
- work on tasks in own pedagogical practice: 20 hours
- Moodle tasks: 29 hours
- preparation for presentation of own practice: 20 hours
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je propojit teoretické znalosti studenta s praxí. Student dokáže reflektovat svou praxi, odborně reagovat na aktuální problémy a poskytovat zpetnou vazbu kolegům studentům. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (01.09.2021)
|
|
||
Časová zátěž (3 kredity):
Vážené studentky, vážení studenti, výuka předmětu bude probíhat prezenční formou. Na úvodním setkání budou studenti seznámeni s dílčími úkoly, které je třeba splnit v prostředí Moodle před druhým setkáním, kde budou dílčí úkoly prezentovány a společně reflektovány. Pokud by se změnilo nařízení vlády, výuka by se přesunula do online prostředí, ale v tuto chvíli s tím nepočítáme. Případný odkaz: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a83e04983b0214d6197e5207273450b48%40thread.tacv2/conversations?groupId=64c4765f-2a22-40e3-a76d-fa72c3f87f2d&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0. MERTIN V, GILLERNOVÁ I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2018. ZELINKOVÁ O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001, ISBN 80-7178-544-X. SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7 SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013.
Doporučená studijní literatura Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.10.2018)
|
|
||
1.) Prezentace vzdělávacích programů v mateřských školách 2.) Restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení 3.) Aplikace teoretických znalostí do pedagogické praxe (studium odborné literatury) do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.) 4.) Příprava, realizace a evaluace vzdělávací činnosti v mateřské škole 5.) Sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch). Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (01.09.2021)
|
|
||
1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle: Jednotlivé úkoly jsou známkovány a výsledná známka KZ je průměrem ze získaných známek jednotlivých úkolů. 2) Aktivní účast na semináři s prezencí. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
|