|
|
|
||
The content of the seminar will be a reflection of pedagogical practice, exchange of experience in the field of pedagogical practice, discussion on challenges of designing school and class educational program.
• Presentation of early years educational programs
• Application of theoretical knowledge into teaching practice (reading study literature; teaching plans, searching for various options, innovative approaches, etc.)
• Preparation, implementation and evaluation of educational activities in early years settings
• Designing curriculum (school and class educational program)
Last update: Ristić Petra, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Úvodní setkání dne 13.10.2021 proběhne on-line v prostředí MS Teams. Studenti obdrží přístupová data v Moodlu.
Vyčíslení studijní zátěže: 12 h přímé ýuky, 8h příprava na výuku, 10h samostudium literatury, 5h práce se studijními materiály, 30h plnění průběžných úkolů, 8h seminární práce, 5h příprava na zápočet. Celkem 78h Last update: Ristić Petra, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0. KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0812-9.
OPRAVILOVÁ, Eva a Vladimíra GEBHARTOVÁ. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 493 s. ISBN 978-80-7367-703-9.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2017. SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013. ZELINKOVÁ O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001, ISBN 80-7178-544-X. SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7
Další doporučená studijní literatura Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6. Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha : VÚP, 2006.
Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3. Last update: Ristić Petra, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle: Jednotlivé úkoly jsou známkovány a výsledná známka KZ je průměrem ze získaných známek jednotlivých úkolů. 2) Jeden z dílčích úkolů je naplánování dvou-třítýdenního tematického bloku. Součástí podmínek k zakončení předmětu je i realizace vybrané části naplánovaného tematického bloku (v rozsahu 2 dopolední) v určené fakultní MŠ. 3) Aktivní účast na semináři s prezencí. Last update: Ristić Petra, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
|