|
|
|
||
Following course of the Czech Language Methodology I. The aim is theoretical and practical analysis of the teaching matter, attempt to contribute to development of self-reflection of the students in their teaching attempts, construction of concrete teaching performances.
Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2023)
|
|
||
Přímá výuka: 12 hod. Příprava na výuku: 72 hod. Příprava na klasifikovaný zápočet: 24 hod. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
Požadavky k zakončení předmětu: Veškeré informace budou sděleny na 1. setkání dr. G.Babušovou, následně zaslány emailem. Průběžné plnění úkolů zadávaných vyučujícím. Zpracování komentované přípravy realizovaného samostatného výstupu na ZŠ. Zvládnutí zápočtového testu. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
Povinná: HÁJKOVÁ, E. Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha: PedF UK, 2008. LIPTÁKOVÁ, Ľ. a kol. Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatury preprimárnevzdelávanie. Prešov: PU v Prešově, PedF, 2011, 580 s. Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2013. [online]. [cit. 2014-04-17]. Dostupné z www: Učebnice českého jazyka pro 1. st. ZŠ - aktuálně užívané řady učebnic na ZŠ. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999. HÁJKOVÁ, E., BABUŠOVÁ, G., HEJLOVÁ, H., HÖFLEROVÁ, E., JANOVEC, L., KUCHARSKÁ, A. Čeština ve škole 21. století – IV. Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů. Praha: PedF UK, 2014. HÁJKOVÁ, E. Kapitoly z didaktiky českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Praha: Pedf UK, 2021. Doporučená: BABUŠOVÁ, G. Evoluce komunikačních činností v teorii a praxi. Praha: PedF UK, 2014. PALENČÁROVÁ, J., KESSELOVÁ, J., KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinukomunikačne a zážitkovo. Bratislava: SPN Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
Ve výukových blocích prezenční části kombinovaného studia bude řešen obsah odpovídající seminářům prezenčního studia. Témata: Alternativní řešení osnování učiva a učitelovy práce v jazykové a komunikační výchově v českém jazyku – možnosti temat. plánů ve vztahu k ŠVP, ověřování vlastních koncepcí ve výstupech na fakultní škole. Koncepce učitelovy práce, příprava a realizace hodiny ČJ na 1. stupni ZŠ. Variantnost přípravy na hodinu. Výstupy na fakultní škole a jejich reflexe. Způsoby rozvoje komunikační kompetence žáka mladšího školního věku–didaktické situace a jejich řešení, aplikace v konkrétních výstupech na fakultní škole. Propojení vyučovacího obsahu jazykové a komunikační výchovy – vztah gramatiky k porozumění textu, didaktické situace v komunikační výchově a jejich řešení. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
Vytvoření Inspiromatu /inspirující materiál/ pro výuku Čj na 1.stupni Tento materiál bude obsahovat: 1 přípravu na 2h. výukovou/projektovou jednotku/propojení mezisložkových JV/KSV/LV, mezipředmětových vztahů / inspirace knihou O. Rusnákové, Zachumlej se, pohádka začíná. Výukový blok by měl být zaměřen na diferenciaci a individualizaci ve výuce. 1 námětem na třídnickou hodinu /práce s aktuálním komunikačním tématem např. konflikt, strach, plýtvání... Tyto materiály budou následně prezentovány na webových stránkách autorky knihy prostřednictvím didaktického koutku. asbsence: tolerance 1 hodina seminář/2 hodiny za oba semináře, 50% účast 2. úkol navíc, méně než 50% nelze uznat splnění požadavku Last update: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (19.02.2025)
|