|
|
|
||
Studying this module will make students familiar with visual impairment and related issues such as the quality of life of people with visual impairment. Our students will acquire basic competences necessary for communication with individuals with visual impairment. This module also provides them with an overview of possible special educational support.
Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi o speciálně-pedagogické podpoře vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Podpůrná opatření při výuce žáků se zrakovým postižením Představit možnosti optiky: optických pomůcek, neoptických pomůcek. Speciální problematika je věnována asistivním technologiím. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
Oral Examenation. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
MASON,H. (1986) Sensory handicaps in children. National Council for Special Education.
MASON,H.,TOBIN,M.J.(1986): Speed of information processing and the visually handicapped child. British Journal of Special Education.
MASON,H., MCCALL,S. (1997): Visual Impairment. London : David Fulton Publishers.
Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
1. Speciálně-pedagogická podpora vývoje dítěte, rozvoj reedukace zraku, rozvoj kompenzačních smyslů – sluch, hmat, čich a chuť 2. Vzdělávání žáka se zrakovým postižením, podpůrná opatření 3. Jednotlivé stupně podpůrných opatření 4. Jednotlivé oblasti podpůrných opatření 5. Optika, základní principy, optické pomůcky, předepisování optických pomůcek, specifika brýlové korekce (Dr. Martin Vrubel) 6. Asistivní technologie (Dr. Milan Pešák) 7. Legislativní podpora Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|