|
|
|
||
Education of children with visual impairments, special education intervention as an important factor of an optimal child development. Admission to school of a child with visual impairment. Compulsory education of students with visual impairment, transition to pre-professional and professional preparation. Conditions for integrative education. Reeducation of vision of children with impaired binocular seeing. Visual perception and congnitive development. Visual reflexion, visual attention. Recognition of models, contrast perception, recognition of facies, colour perception, visual moving. Social education.
Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi o speciálně-pedagogické podpoře vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Podrobné seznámení s podpůrnými opatřeními pro žáky se zrakovým postižením. Představit možnosti optiky: optických pomůcek, neoptických pomůcek. Speciální problematika je věnována asistivním technologiím. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
Oral examination.
Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
BENEŠ,P., VRUBEL,M. Oftalmologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido 2017. ISBN 978-80-7315-264-2 HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. JANKOVÁ, J. a kol. Katalog podpůrných opatření. Olomouc: UPOL, 2015 ISBN 978-80-244-4649-3 JANKOVÁ, J, a kol. Metodika práce asistenta pedagoga. Olomouc: UPOL, 2020, ISBN 978-80-244-4476-5 MORÁVKOVÁ VEJROCHOVÁ, M., a kol.: Standard práce asistenta pedagoga, Olomouc: UPOL, 2015 ISBN 978-80-244-5694-2 KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmologie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
1. Speciálně-pedagogická podpora vývoje dítěte, rozvoj reedukace zraku, rozvoj kompenzačních smyslů – sluch, hmat, čich a chuť 2. Vzdělávání žáka se zrakovým postižením, podpůrná opatření 3. Jednotlivé stupně podpůrných opatření 4. Jednotlivé oblasti podpůrných opatření 5. Optika, základní principy, optické pomůcky, předepisování optických pomůcek, specifika brýlové korekce (Dr. Martin Vrubel) 6. Asistivní technologie (Dr. Milan Pešák) 7. Legislativní podpora Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|