|
|
|
||
The aim of the course is to reinforce knowledge of anatomy, histology and embryology of tissues and body systems in terms of the discipline Education towards health. The course provides with basics of morphological science.
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2012)
|
|
||
The aim of the course is to reinforce knowledge of anatomy, histology and embryology of tissues and body systems in terms of the discipline Education towards health. Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2012)
|
|
||
DYLEVSKÝ, I. Funkční anatomie. Praha : Grada, 2009. 532 s. ISBN 978-80-247-3240-4 HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele I. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-840-0. HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele II. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-984-9. KŘIVÁNKOVÁ, M., HRADOVÁ, M. Somatologie - Učebnice pro střední zdravotnické školy. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 244 s. ISBN 80-247-2988-6. SCHREIBER, M. a kol. Funkční somatologie. Praha : H&H, 2007. 468 s. ISBN 80-86022-28-5. ŠMARDA, J. a kol. Biologie pro psychology a pedagogy. Praha : Portál, 2004. ISBN 978-80-7367-343-7. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
Final test - one or more correct answers. Topics are given by syllabus. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
1. Properties of living matter, its integration stages - genes, cells, tissues, organs, organ systems. 2. Basics of human cytology, histology and organology. 3. Musculosceletar system. 4. Cardiovascular system. 5. Respiratory system. 6. Gastrointestinal system. 7. Urogenital system. Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.10.2010)
|