|
|
|
||
The course is focussed on cultivating mathematical culture of students. The subject is oriented to development of imagination of numbers (to show various approaches including historical notes), to develop basic concepts of elementary mathematics, to develop various forms of representations and to use various methods of solving problem, to cultivate communicative abilities in teaching mathematics, to cultivate positive relation of student to mathematics and study of mathematics.
Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Drábek, J. a kol.: Aritmetika pro studium učitelství 1. stupně ZŠ (vysokoškolská učebnice) Opava, Z.: Matematika kolem nás, Albatros Hejný M., Stehlíková N.: Číselné představy dětí (skriptum PedF UK) Hruša a kol.: Aritmetika pro pedagogické instituty (starší učebnice) Wittmann, E. Ch. , Müller, G. N.: Handbuch produktiver Rechenübungen, Band 1 (Von Einspluseins zum Einmaleins, 1990), Band 2 (Von halbschriftlichen zum schriftlichen Rechnen, 1992) Koman, M.: Pravidelnosti aritmetiky a geometrie číselných dvojčat, In Dvacetpět kapitol z didaktiky matematiky (2004). Učebnice primární školy a Učební osnovy pro 1.-5. ročník (obecná škola) Koman, M.: Rozšiřování číselných oborů (Užití čtvercových sítí), (skriptum UK Praha, 1975)
Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Stručná charakteristika kurzu
Požadavky: Zápočet: 80% účast na seminářích
Zkouška:
Předmětem studia je uchopování a porozumění aritmetice přirozených, celých, desetinných čísel, zlomků a racionálních čísel. Pro uchopení obsahu kurzu s porozuměním je nezbytné získávat vhled do elementárních modelů a situací sledováním a využíváním pravidelností (pattern). Kladení a používání otázek typu ?Proč ??", ?Co když, ?" a hledání odpovědí na ně s cílem získávat hlubší vhled do situací, porozumění používaných postupů. Konkrétní témata:
Slovní úlohy. Řešení úsudkem, experimentem, obrázkem. Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|