SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Creative writing - OB2304315
Title: Tvůrčí psaní I.
Guaranteed by: Katedra české literatury (41-KCL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
František Hrdlička, CSc.
Interchangeability : OB2304314
Is pre-requisite for: OB2303314
Is interchangeable with: OB2304314
Annotation -
Last update: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Seminar about crestive writing consists of 14 lessons and it is based on the book Průvodce po literárním řemesle (nakl. Votobia, 2004).
Literature - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (18.09.2006)

Hrdlička, F.: Průvodce po literárním řemesle, Votobia 2004

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (18.09.2006)
Tvůrčí psaní (Mgr. František Hrdlička)
Seminář o tvůrčím psaní je rozvržen do 14 lekcí a vychází z metodiky rozvedené v mé publikaci Průvodce po literárním řemesle (nakl. Votobia, 2004)

V úvodních lekcích si studenti pomocí jednoduchých cvičení (popis předmětu a prostředí, deníkový záznam, záznam běžného rozhovoru apod.) ověří své základní pozorovatelské a literární dispozice. V následujících hodinách se pokusís domyslet (rozvinout) některé základní situace, čerpané jak z vlastní zkušenosti, tak z literárních a dramatických předloh. Vzhledem k jejich budoucímu povolání bude důraz položen na vedení dialogu (diskuse), a to jak v ústní, tka písemné formě, bude -li třeba, vyzkoušejí si i jednoduché hry a rituály.

V dalších lekcích se budeme věnovat otázkám stylu a kompozice (parafráze typických autorských stylů, odlišení stylu podle dynamiky textu, vymezení, rozvinutí a sklenutí příběhu, apod.). Studenti se dále seznámí se základními veršovými schématy, s významem autorského hlediska, příp. s postupem práce při překladu. K průběžným zadáním bude patřit bezprostřední písemná reflexe, vzájemná recenze textů a esej na spoklečné téma, mimo to si sutdenti ověří, jak dokážou vnímat a rozlišovat různé literární žánry.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html