|
|
|
||
Last update: Dagmar Bakaiová (30.08.2005)
|
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
Aim is to put art education in wider context - contemporary art, historical, sociological, institutional and so on. Further developement of portfolio for final state exam. |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2009)
Case, C., Dalley, T., (eds.) (1995) Working with Children in Art Therapy. Tavistock/Routledge, London anad New York. ISBN 0- 415-01738-6. Česká verze Portál, Praha. Fulková, M., Novotná, M. (1999) Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ, Fortuna Praha. Fulková, M. a kol. (1997) Výtvarná výchova pro 8.. a 9. roč. ZŠ, Fortuna Praha Fulková, M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14. ISSN1210-3691 Fulková, M. (2004) Kresba jako komunikace. Sociální a kulturní vlivy v dětském výtvarném projevu. Speciální číslo Výtvarné výchovy Myšlení, tvorba, dialog. Gabliková, S. (1995). Selhala moderna? Olomouc, Votobia Greenberg, K. 2000). Avantgarda a kýč. In Labyrint, č. 7-8, 2000 Hall, F. Co se stalo s postmodernismem. In Labyrint, č. 3-4, 1998 Hawkes, T. (1999). Strukturalismus a sémiotika. Brno, Host Kulka, J. (1991). Psychologie umění. SNP, Praha Kesner, ml. L. (2000). Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie ISBN 80-7035-155-1, 80-7203-252-6 Slavík, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Nakl. Karolinum, Univerzita Karlova, Praha. Slavík, J. (2003, 2004). Umění zážitku, zážitek umění.I, II. Pedagogická fakulta, Universita Karlova v Praze. Šicková- Fabrici, J. (2002) Základy arteterapie. Nakl. Portál, Praha ISBN 80-7178-616-0 Zhoř, I. (1991) Proměny soudobého výtvarného umění. SPN, Praha Řada autorů Šamšula a kol. Průvodce výtvarným uměním, Nakl. Práce Praha Řada Cikánová, K. Kreslete si s námi, Malujte si s námi atd. Řada Roeselová, V. Výtvarné projekty a řady, Námět ve výtvarné výchově, Techniky ve výtvarné výchově, Linie, barva, tvar. Nakl Sarah, Praha |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
Presentation of portfolio, test |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2009)
Key words: Artetherapy, artefiletics, culture, visual culture, sign, symbol, meaning, art education, school, institutions, contextual teaching
Theory: Experience and reflections in art educational process. Artetherapy and artefiletics as contexts for art education. Working with educational motiv and ist coceptualisation. Teacher - pupil relations. Discoursive space of art institutions. Cultural and multicultural contexts, contemporary art and its sociological and philosophical base. Postmodern ethics and esthetics.
Practice: presentation, reflective diaries, portfolio for final state exam. |