|
|
|
||
Obecné cíle předmětu se zaměřují především na motivaci studentů k profesi (v různých sférách odborných aktivit), na
zmapování aktuálních problémů současného školství a na perspektivy alternativních přístupů v oblasti věd o výchově. Konkrétní cíle jsou specifikovány s ohledem na tematické bloky a praktické zkušenosti studentů. Last update: KPSBIDLO (05.10.2007)
|
|
||
Seznámit studenty se základy oboru pedagogika. Last update: KPSBIDLO (05.10.2007)
|
|
||
Povinná:
Vališová, A., Kasíková, A. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2006. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál. 1997. Švarcová, I. Základy pedagogiky. Praha: VŠCHT, 2005. Doporučená:České vzdělání a Evropa. Strategie rozvoje lidských zdrojů při vstupu do Evropské unie. Praha: ÚIV Tauris. 1999. Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. Fisher, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha: ÚIV Tauris, 2001. Kolář, Z., Šikulová, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Skalková, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. Vališová, A., Bratská, M., Sliwerski, B. a kol. Relativizace autority a její dopady na současnou mládež. Praha: ISV, 2005. Vorlíček, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H+H, 2000. Odborný tisk - Učitelské noviny, Učitelské listy, Moderní vyučování, Pedagogika, AULA. Last update: KPSBIDLO (19.12.2006)
|
|
||
přednáška Last update: KPSBIDLO (13.09.2007)
|
|
||
Test - obsahuje otázky, vycházející z přednášek a studia základní literatury z pedagogiky. Anotace odborné publikace. Forma atestace: písemná Last update: KPSBIDLO (13.09.2007)
|
|
||
Aktuální problémy současného školství. Problematika alternativních škol a didaktických přístupů Otázky výchovně vzdělávacích cílů a jejich taxonomie. Pedagogická interakce a komunikace. Individualizace a diferenciace ve vyučování. Modernizace obsahu vzdělání a jejich odraz v základních školských dokumentech. Aktivizující metody výuky a organizační formy. Problematika hodnocení v pedagogické teorii i školní praxi. Osobnost učitele a jeho autorita. Celoživotní vzdělávání a trendy v informační výchově. Třídní a školský management. Last update: KPSBIDLO (13.09.2007)
|
|
||
první ročník studia Last update: KPSBIDLO (13.09.2007)
|