Adult Didactics - AAN200103
|
|
|
||
Last update: Mgr. Veronika Kazimourová (19.09.2023)
1AND / Bakalářské studium 2023/2024 PhDr. Tomáš Langer ZS 2/1; povinný předmět Zk / 4 kredity Cílem předmětu je představit didaktiku dospělých jako vědeckou disciplínu zabývající se obecně vyučovacím procesem ve formálním i neformálním vzdělávání dospělých. Obsahové zaměření disciplíny se odvíjí od představení základních pojmů a věnuje se jednotlivým tématům didaktiky dospělých, a to jak na teoretické rovině, tak díky hostům i v rovině praktických ukázek a cvičení. Charakteristika obsahu předmětu: 1. Základní pojmy didaktiky 2. Projektování vzdělávacích akcí 3. Androdidaktické principy 4. Vzdělavatel dospělých a jeho role ve vzdělávacím procesu 5. Účastníci vzdělávání dospělých 6. Cíle ve vzdělávání dospělých 7. Obsah vzdělávání 8. Formy vzdělávání dospělých 9. Metody vzdělávání dospělých 10. Materiální didaktické prostředky ve vzdělávání dospělých 1 11. Materiální didaktické prostředky ve vzdělávání dospělých 2 12. Hodnocení ve vzdělávání dospělých 13. Evaluace ve vzdělávání dospělých Povinná literatura: DVOŘÁKOVÁ, Miroslava. Lektorské minimum. Praha: Firemní vzdělávání, 2023. ISBN 978-80-908075-2-5. LANGER, Tomáš. Moderní lektor. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-0093-4. Doporučená literatura: BUCKLEY, Roger a Jim CAPLE. Trénink a školení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0358-7. DIRKSEN, Julie. Design for how people learn. 2nd Edition. Indianapolis: New Riders Publishing, 2016. ISBN 978-0-134-21128-2. KAZÍK, Petr. Rukověť dobrého interního lektora: pro efektivní vzdělávání ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0287-7. KIRKPATRICK James D & Wendy Kayser. Kirkpatrick’s four levels of training evaluation. Alexandria: ATD Press, 2016. ISBN 978-1-60728-008-8. LAWSON, Karen. The Trainer’s Handbook. 4th Edition. New Jersey: John Wiley & Sons, 2016. ISBN 978-1118933138. MINTON, David. Teaching Skills in Further and Adult Education. 3rd Edition. London: Thomson Learning, 2005. ISBN 978-1-84480-140-4. ROGERS, Alan a Naomi HORROCKS. Teaching Adults. Fourth Edition. Berkshire: Open University Press, 2010. ISBN 978-0-33-523539-1. ROHLÍKOVÁ, Lucie. Flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání na vysoké škole. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2023. ISBN 978-80-261-1154-2. ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9. SHACKLETON-JONES, Nick. How people learn. A new model of learning and cognition to improver performance and education. London & New York: Kogan Page Limited, 2023. ISBN 978-1-3986-0719-4. ŠERÁK, Michal a Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Kapitoly z teorie a praxe vzdělávání dospělých. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2009. ISBN 978-80-213-2001-7. ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9. Časopis Andragogika v praxi. E-časopis Firemní vzdělávání, www.firemnivzdelavani.eu. Zkouška: Zkouška je realizována formou ústního zkoušení v rozsahu látky uvedené v anotaci předmětu (viz bod Charakteristika obsahu předmětu). Prerekvizitou předmětu Didaktika dospělých je předmět Andragogika a vzdělávání dospělých (AAN120103) Předmět Didaktika dospělých je prerekvizitou předmětu Aplikace metod vzdělávání dospělých (AAN120115). |