|
|
|
||
Last update: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (31.01.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (28.01.2021)
Cílem předmětu je seznámit posluchače s problematikou jazykového vyučování a slohu u žáků se SVP integrovaných v hlavním vzdělávacím proudu (především u žáků se zrakovým postižením, specifickými vývojovými poruchami školních dovedností, poruchou autistického spektra a kombinovaným postižením více vadami) a prohloubit tak jejich orientaci v oboru didaktiky ČJ. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (17.02.2022)
Nejsou. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (17.02.2022)
Literatura Štěpáník, S., Hájková, E., Eliášková, K., Liptáková, Ľ.,Szymańska, M. (2020). Školní výpravy do krajiny češtiny: didaktika českého jazyka pro základní školy. Plzeň: Fraus. Část týkající se žáků s SVP. Eliášková, K. (2019). Úskalí tradičního vyučování mateřského jazyka ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. In Štěpáník et al., Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi (s. 191–211). Praha: Karolinum. Eliášková, K. (2017). Výuka českého jazyka na středních školách u žáků se zrakovým postižením. Praha: Nakladatelství PedF UK: Praha. Jucovičová, D., Žáčková, H. (2007). Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol. Praha : D&H. Hlebová, B. (2016). Vybrané kapitoly zo špeciálnej didaktiky predmetov (pre učiteĺov žiakov s mentálnym postihnutím). Prešov : Vydavatelstvo Prešovskej univerzity. Kolektiv autorů. (2014). Praktické metodické postupy při edukaci dětí a žáků s PAS. Brno: ZŠ Brno, Štolcova. Kratochvílová, J. a kol. (2012). Vzdělávání žáků se zdravotním postižením ve středních školách. Praha: NÚV. Časopisecké příspěvky: Pišlová, Simona. (2012). Pomůcky pro všechny děti aneb Radujme se při češtině. Speciální pedagogika, 22(3), s. 241–247. Eliášková, K. (2017). Využití 3D modelů ve slohové výuce žáků se zrakovým postižením. Didaktické studie, 9(1), s. 67–71. Elišková, K. (2018). K výuce českého jazyka u žáků s kombinovaným postižením. Didaktické studie, 10(1), s. 135–144. Eliášková, K. (2019). Prostředky neverbální komunikace v mluvních projevech žáků se zrakovým postižením. Didaktické studie, 11(1), 157–164.
Doporučené internetové zdroje: Katalog podpůrných opatření (http://katalogpo.upol.cz/) Maturita bez handicapu: Podrobná charakteristika uzpůsobení podmínek. Nová maturita [online]. Praha, 50 s. Dostupné z: http://www.novamaturita.cz/maturita-bez-handicapu-1404033473.html Plány IVP a PLPP: Šablony formulářů ke stažení. Metodický portál RVP [online]. Dostupné z: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=10466
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (17.02.2022)
Okruhy: Aktuální didaktické problémy jazykové výuky u žáků se SVP Cíl a obsah integrované výuky ČJ, odborná literatura a platné kurikulární materiály (modifikované metody, speciálně didaktické pomůcky, metodická doporučení pro výuku ČJ apod.) Žák se zrakovým postižením v hodině ČJ (modifikované vyučovací metody, speciálně didaktické pomůcky, metodická doporučení pro výuku ČJ apod.) Žák se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností v hodině ČJ, žák s PAS a kombinovaným postižením více vadami v hodině ČJ
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (17.02.2022)
Požadavky k zápočtu Odevzdání zadaného zápočtového úkolu (excerpce zadané literatury a kritické posouzení současných kurikulárních materiálů z českého jazyka s ohledem na žáka se SVP) - mailem nejpozději 13. 5. 2022. |