Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Procedurální generování obsahu do tahové strategické hry
Thesis title in Czech: Procedurální generování obsahu do tahové strategické hry
Thesis title in English: Procedural content generation for a turn-based strategy game
Key words: procedurální generování obsahu|strojové učení|neuronové sítě|genetické algoritmy
English key words: procedural content generation|machine learning|neural networks|genetic algoritms
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
Author: Bc. Pavel Šindelář - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.09.2022
Date of assignment: 22.09.2022
Confirmed by Study dept. on: 11.10.2022
Date and time of defence: 06.09.2024 09:00
Date of electronic submission:17.07.2024
Date of submission of printed version:17.07.2024
Date of proceeded defence: 06.09.2024
Opponents: RNDr. Jiří Švancara, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se bude zabývat zkoumáním různých způsobů procedurální tvorby obsahu a bude se snažit o co největší automatizaci. Generovaný obsah nebude mít za cíl napodobovat lidskou práci, nebo být realistický, ale cílem bude dosáhnout kvalitního herního zážitku. Uchazeč (po dohodě s vedoucím) vytipuje vhodné prostředky pro implementaci softwaru samočinně generujícího zejména mapy takové, aby některý z hráčů neměl přílišnou výhodu oproti ostatním. Řešitel se zaměří především na využití genetických algoritmů pro tento účel. Bude porovnávat a kombinovat jednotlivé vhodné přístupy. Funkčnost díla bude předvedena na projektu hry, kterou řešitel společně s dalšími kolegy vyvíjí jako ročníkový projekt.
References
S. Russell: Artificial Intelligence A Modern Approach, ISBN 978-9332518698, Pearson India, 2013.

Tanya Short, Tarn Adams (Eds.) Procedural Generation in Game Design, ISBN 978-1498799195, CRC Press, 2017.

A.E. Eiben, J.E. Smith: Introduction to Evolutionary Computing, ISBN 978-3-662-44873-1, Springer, 2015.

Ch. M. Bishop: Pattern Recognition and Machine Learning 1st Edition, ISBN 978-8132209065 Springer India, 2013.

N. Shaker, J. Togelius, M. J. Nelson: Procedural Content Generation in Games, ISBN 9783319427140, Springer 2016.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html