Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Žákovské dovednosti práce s leteckými a družicovými snímky
Thesis title in Czech: Žákovské dovednosti práce s leteckými a družicovými snímky
Thesis title in English: Students' skills to use aerial and satellite images
Key words: letecký snímek, družicový snímek, dovednost, základní škola, zeměpis
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 30.08.2021
Date of assignment: 15.11.2021
Date of electronic submission:06.05.2022
Date of proceeded defence: 06.06.2022
Opponents: RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
 
 
 
References
Lloyd, R., Hodgson, M. E., & Stokes, A. (2002). Visual Categorization with Aerial Photographs. Annals of the Association of American Geographers, 92(2), 241–266. https://doi.org/10.1111/1467-8306.00289
Loschky, L. C., Ringer, R. V., Ellis, K., & Hansen, B. C. (2015). Comparing rapid scene categorization of aerial and terrestrial views: A new perspective on scene gist. Journal of Vision, 15(6), 11. https://doi.org/10.1167/15.6.11
Svatoňová, H. (2017). Reading Satellite Images, Aerial Photos and Maps: Development of Cartographic and Visual Literacy. In P. Karvánková, D. Popjaková, M. Vančura, & J. Mládek (Eds.), Current Topics in Czech and Central European Geography Education (pp. 187–208). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_11
Preliminary scope of work
Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit didaktický test, pomocí kterého bude možné identifikovat úroveň dovedností čtení, analýzy a interpretace leteckých a družicových snímků u žáků druhého stupně základních škol. Následným cílem je řešitelem vytvořený test pilotně otestovat a na základě výsledků pilotního šetření adekvátně upravit.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html