Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Didaktický potenciál her při výuce geografie v rámci základního a středoškolského vzdělávání
Thesis title in Czech: Didaktický potenciál her při výuce geografie v rámci základního a středoškolského vzdělávání
Thesis title in English: Didactic potential of games in teaching geography in primary and secondary education
Key words: výuka geografie, hry, implementace her, rámcové vzdělávací programy, základní školy, střední školy
English key words: teaching geography, games, implementation of games, Framework Education Programs, primary schools, upper secondary schools
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: final thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.11.2020
Date of assignment: 13.01.2021
Confirmed by Study dept. on: 13.01.2021
Date of electronic submission:11.12.2022
Date of proceeded defence: 26.01.2023
Opponents: Mgr. Matěj Vrhel
 
 
 
Preliminary scope of work
Hry jsou nedílnou součástí výchovy i vzdělávání. V současnosti existuje na trhu pestrá a široká nabídka her s různou tematikou, herním systémem a pro různé cílové uživatele. Některé z těchto her mohou při vzdělávání sloužit k rozvoji klíčových kompetencí, volně navazovat na obsah výuky či zcela samostatně vést žáka k novému poznání. V oboru geografie je částečně prozkoumána oblast didaktických her, nikoliv však v návaznosti na reálnou nabídku tržního prostředí. Na základě porovnání volně i komerčně dostupných her s příslušnými závaznými vzdělávacími dokumenty (RVP) budou hodnoceny a identifikovány ty hry, které mají vzdělávací potenciál pro výuku geografie na základních a středních školách. Následně bude vytvořena databáze vybraných her, která bude sloužit jako zdroj inspirace pro pedagogy v praxi.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html