InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (PedF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Příliš dlouhé portfolio, příliš pasivní průběh praxe. Lepší by bylo mít delší praxi oborovou. Nepříšlo mi přínosné sedět opět vzdadu v učebně a jen pozorovat. Z hlediska organizace bylo vše ok.
Mgr. David Doubek, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Uvítala bych, kdyby se pedagogicko-psychologická praxe konala na stejné škole, kde jsme vykonávali své oborové praxe. Dělat rozhovory s neznámými studenty, pozorovat třídu a pak z toho něco vyvozovat, když odpozorujete minimum hodin, je složité...
Student has disallowed display of personal data, 21.05.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Je těžké plnit psychologické úkoly z pozorování žáků, které neznáme, lépe by bylo plnit tyto úkoly při oborových praxích, kdy s dětmi pracujeme delší dobu a opravdu je aspoň trochu poznáme. V rámci tohoto semináře by mi přišlo vhodnější, kdyby učitel uvedl téma a něco k němu řekl. Pokud jednotliví studenti představují své úkoly, nepní to pro mě přínosné.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Obsah reflektivních seminářů byl velmi zajímavý a podnětný. Umožnil mi reflektovat nejen zkušenost z hodin, které jsem jako pozorovatel navštívila, ale seznámil mne i se zkušeností ostatních studentů. V rámci společné diskuse jsme pak společně s vyučujícími vyvodili přínosné závěry pro budoucí praxi učitelské profese. Oba vyučující vytvořili příjemné a vstřícné prostředí pro absolvování tohoto předmětu, stejně jako vyplnili velmi kvalitně jeho obsah, včetně bezproblémové organizace přímo v prostředí ZŠ Červený vrch.
Mgr. Diana Dvořáková [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 11.08.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Výborně vedená praxe. Bylo nám umožněno nahlédnout do různých oblastí šk. života. Požadavky jasné a přiměřeně náročné, velmi pružná komunikace se studenty a ochota vyjít vstříc. Velmi přínosný předmět. Děkuji
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2015, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
PPPsPaPR by byl předmět smysluplný před nástupem na vlastní praxi. Jestliže jsme už ale 2x byli na praxi a zkusili chod školy na vlastní kůži, vnímám tento předmět spíše jako zbytečný a časově náročný (vzhledem k tomu, že byl absolvován v posledním roce studia). Celý semestr sedět v zadní školní lavici a jen pozorovat okolní dění byla pro mnohé z nás zbytečná časová investice.
Velkým problémem také byly zmatky při zápisu do předmětu. Buď se jednalo o problémy s kapacitou a na mnoho studentů se ani nedostalo (a museli se tak zapisovat až v následujícím roce, tedy po praxi) nebo se jednalo o zmatky ohledně vypsaných dnů (některé paralelky nebyly při zápisu vůbec otevřeny a opět docházelo k přetlaku). Za největší slabé místo považuji povinnost zapsat si 3 části naráz. Běžně se stávalo, že ačkoliv si student zapsal dvě části, třetí byla beznadějně zaplněná a celý zápis byt tedy zrušen.
Velké organizační nedostatky ze strany SISu a fakulty byly nicméně vykompenzovány vstřícným přístupem p. magistry Dvořákové. Její požadavky nebyly přehnaně náročné a vyučující chápala, že studenti mají i jiné povinnosti. Její požadavky byly splnitelné a přístup velmi vstřícný, díky ní byla tato teoretická praxe alespoň trochu přínosnou. Vyučující byla otevřená různým možnostem a zprostředkovala ve škole setkání s výchovnou poradkyní, vyučujícími různých předmětů, návštěvu v přípravné třídě a pod. Doporučuji vykonávat PPPsPaPR právě u této vyučující.
doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D. [41-KPSY], Psychology II [OBPS13502, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.05.2013, 1. Year, Psychologie, Bachelor's
V rámci předmětu jsme se měli povinně účastnit experimentu, který s výukou nijak nesouvisel. Nechápu jeho význam...
Předmět byl zajímavý, uvítala bych ústní zkoušení místo testu (minimálně proto, že je to státnicový předmět...). Velmi oceňuji, že nás vyučující testovali již v průběhu semestru!
Student has disallowed display of personal data, 28.06.2014, 1. Year, Psychologie, Bachelor's
Předmět ze své povahy poskytující pouze obecné poznatky z psychologie -> místy nezáživné, zejména díky velkému počtu teorií. S většinou témat jsme již navíc byli seznámeni někdy dříve (např. z přípravy na přijímací zkoušky), proto se neobjevilo příliš mnoho nových informací, které by dokázaly zaujmout. Výklad byl ale většinou dobrý. Zkouška byla trochu náročnější, protože výběr otázek byl podle mého ne zcela odpovídající množství informací, které jsme se museli naučit - např. se požadovaly nepřiměřeně detailní a nerelevantní informace.
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogical and school psychology [ONPP13101, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.01.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Na můj vkus je předmět koncipován příliš teoreticky - jako bychom nebyli budoucí učitelé, ale pouze někdo, kdo o tom "má něco vědět" (a zdali to použije či nikoliv není důležité). Navrhuji více řešit konkrétní případy, např. vyzkoušet si práci s jednotlivými sociometrickými dotazníky, podívat se na život konkrétního jedince s ADHD apod.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Překvapuje mě, že odborníci na psychologii připraví takovou strukturu předmětu, která na člověka působí stresově a nemotivuje ho. Přitom to jsou jedny z klíčových otázek pedagogické psychologie.

Několikahodinová přednáška (následující po jiné několikahodinové přednášce) očividně nezaručí plnou soustředěnost a vnímání studentů. Lze oprávněně namítnout, že přednáška přináší jen vhled do odborných diskurzů, ale v této podobě právě trpí už samotný přenos základní struktury.

Byť i s pochopením narychlo načtené publikace problém nevyřeší. Zaručí sice vhled, ale struktura a hlubší znalosti posléze z paměti odpadnou.

Smysluplnější než znalostní test by mi připadalo napsat reflexi na vybranou přečtenou publikaci.

Předpokládám, že množství studentů bude mít z předmětu špatnou známku (pokud jej vůbec zvládnou), jejíž příčina ale dle mého netkví v obtížnosti předmětu či lenosti studentů, ale v jejich demotivaci závisející na koncepci předmětu.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Educational and Psychological Practice with Reflection [OKNPP144, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 23.05.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Velmi děkuji za dnešní reflexi, předmět byl pro mě obrovským přínosem pro praxi nejen díky paní doktorce, ale díky reflexi celé skupiny.
Děkuji.
Student has disallowed display of personal data, 26.05.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Zajímavé přednášky, dobrá spolupráce a komunikace, lidský přístup a individuální jednání se studenty.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Nemohu hodnotit PhDr. Mojžíšovou, Ph.D., protože byla v pracovní neschopnosti. Pedagogickou část praxe vedl ředitel základní školy Táborská, pan Prokop, takže číselné hodnocení jsem zaklikala v reakci na jeho práci.

Obecně přínos této ped-psych praxe nemohu hodnotit nějak vysoko. S výběrem školy jsem spokojená, ale byla to spíše náhoda, protože je tento předmět tak časově náročný, že příliš na výběr student vlastně nemá- musí se nám prostě „hodit“ do rozvrhu, společně s reflektivními semináři.

Předmět jsem absolvovala po obou praxích z mých dvou oborů, tedy po tom, co jsem učila na základní i střední škole.
Je veliká škoda, že tento předmět nepředcházel zejména praxi na základních školách, protože by bylo skvělé seznámit se s podobným prostředím, kde pak student působí.

Ani výběr semestru, kdy jsem tento předmět plnila, nebyla moje volba, protože jsem se z kapacitních důvodů dříve nikam nevešla. Chápu, že je-li předmět povinný pro všechny studenty fakulty, je to organizačně a kapacitně nesmírně náročné vše skloubit, ale kvůli pozdnímu načasování jsem z předmětu nevytěžila to, co bych dříve mohla.

Úkoly, které jsme měli zpracovávat, byly docela zajímavé a nutily člověka zaměřit se v hodinách na jiné aspekty než jen didaktické, což byla po praxích a vlastní výuce příjemná změna. Nicméně plnění úkolů ve skupinkách nám práci spíše přidělávalo, vezmeme-li v úvahu, že jsme se navzájem neznali a každý z nás pak chodil na jiné reflektivní semináře. Vím, jak je pro budoucího učitele důležité učit se kooperaci, ale z téhle formální spolupráce jsem se asi mnohému nenaučila.

Mrzí mě, že není možné předmět plnit v prvním semestru NMgr., tedy ještě před praxemi.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Předmět je velmi přínosný a obohacující. Myslím si ale, že by bylo prospěšnější, kdyby ho bylo možné absolvovat hned v prvním semestru, popř. maximálně v druhém, před oborovými praxemi. Mně osobně by poznatky a zkušenosti ve vlastní praxi pomohly, takto jsem mohl jen zpětně reflektovat, co jsem mohl udělat lépe. Také bych zkrátil poslední sloupec docházky (jednalo se o dozor, návštěvy družin, konzultace s učiteli, atd.) - bylo ho náročné celý naplnit a často mi bylo nepříjemné po krátké konverzaci o dění ve třídě učiteli vzápětí podstrčit papír, aby mi podepsal, "že jsme spolu opravdu mluvili".
PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
luxusní, oběma dámám děkuji za vedení celého předmětu! =o))
doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. [41-KPSY], Psychology II [OBPS13502, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 30.05.2013, 1. Year, Psychologie, Bachelor's
V rámci předmětu jsme se měli povinně účastnit experimentu, který s výukou nijak nesouvisel. Nechápu jeho význam...
Předmět byl zajímavý, uvítala bych ústní zkoušení místo testu (minimálně proto, že je to státnicový předmět...). Velmi oceňuji, že nás vyučující testovali již v průběhu semestru!
Student has disallowed display of personal data, 28.06.2014, 1. Year, Psychologie, Bachelor's
Předmět ze své povahy poskytující pouze obecné poznatky z psychologie -> místy nezáživné, zejména díky velkému počtu teorií. S většinou témat jsme již navíc byli seznámeni někdy dříve (např. z přípravy na přijímací zkoušky), proto se neobjevilo příliš mnoho nových informací, které by dokázaly zaujmout. Výklad byl ale většinou dobrý. Zkouška byla trochu náročnější, protože výběr otázek byl podle mého ne zcela odpovídající množství informací, které jsme se museli naučit - např. se požadovaly nepřiměřeně detailní a nerelevantní informace.
doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. [41-KPSY], Pedagogical and school psychology [ONPP13101, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
viz předchozí komentář
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Až na první přednášku byl výklad přehledný a strukturovaný. Velmi přínosný předmět se zajímavými informacemi a souvislostmi mezi psychologií učitele i žáka.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
V kritické době malých hodinových dotací na všechny předměty mi přišlo, že zde byla vysoký počet hodin v kontextu ostatních předmětů promarněn.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Oprava testů trvá příliš dlouho.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2017, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Překvapuje mě, že odborníci na psychologii připraví takovou strukturu předmětu, která na člověka působí stresově a nemotivuje ho. Přitom to jsou jedny z klíčových otázek pedagogické psychologie.

Několikahodinová přednáška (následující po jiné několikahodinové přednášce) očividně nezaručí plnou soustředěnost a vnímání studentů. Lze oprávněně namítnout, že přednáška přináší jen vhled do odborných diskurzů, ale v této podobě právě trpí už samotný přenos základní struktury.

Byť i s pochopením narychlo načtené publikace problém nevyřeší. Zaručí sice vhled, ale struktura a hlubší znalosti posléze z paměti odpadnou.

Smysluplnější než znalostní test by mi připadalo napsat reflexi na vybranou přečtenou publikaci.

Předpokládám, že množství studentů bude mít z předmětu špatnou známku (pokud jej vůbec zvládnou), jejíž příčina ale dle mého netkví v obtížnosti předmětu či lenosti studentů, ale v jejich demotivaci závisející na koncepci předmětu.
doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. [41-KPSY], Learning motivation [ONPP13152, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 24.01.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Přednášky byly naprosto demotivující
Student has disallowed display of personal data, 10.01.2017, 3. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Bylo to super. Paní docentka se ve věci evidentně vyzná a vyniká přátelským přístupem. Navíc mám pocit, že to má i smysl, uvědomil jsem si, co jsem tušil, nebo aspoň zjistil, jak to správně nazvat.
PhDr. František Prokop [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 04.01.2017, 3. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
PhDr. Prokop dokázal detailně přiblížit praci vyučujících v praxi, velmi přínosné!! Ukázal, jak funguje škola a všechny typy pedagogicke prace se svými funkcemi, které jsem dosud znala jen teoreticky (osobní setkávání s metodikem prevence, vych.poradcem, sk.psychologem, spec.pedagozkou,asistenty pedagoga, velmi zajímavé zapojeni do prace P.spec.pedagozky i aktivně. Všechno velmi motivující !! Osvětlil detailně náplň naši budoucí prace, rizika, zodpovědnosti, přínosy i realitu. Pro me maximálně přínosné v detailním poznání prace učitele v praxi ! Jeho přístup i prostředí školy byl velmi motivující a za me, prace v takovém prostředí by převyšovala me očekávání.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2015, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Semináře s Mgr. Richterovou byly velice přínosné. Nebyla s námi pouze jako dozor a kontrola docházky, ale každý týden nás doslova zasypávala praktickými nápady a podněty. Neopakovala znovu pouze teoretické poučky, ale nabízela nám typy jak ty a ty postupy proměnit do praxe. Bylo znát, že není jen teoretičkou, která by byla zcela odtržena od školního prostředí. Naopak. Díky vlastnímu působení na škole v pozici učitelky nám měla opravdu co předat a o co se s námi podělit.
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Perfektní přístup, vše na vynikající úrovni, rychlé hodnocení a připomínky k odevzdaným pracem. Děkuji.
Student has disallowed display of personal data, 21.05.2016, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Bylo by vhodnější konat tuto praxi v rámci oborové praxe, která by byla delší a byl by zde delší čas na možnost pozorování i práce s žákem. Pokud někoho pozorujeme 4 hodiny týdně 7 týdnů, nemůžeme z toho dělat velké závěry.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. [41-KPG], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2016, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Prinosny a zajimavy predmet, ktery by vsak mel byt zarazen ve studijnim planu jeste pred oborovou praxi. Podnetne diskuse v prijemne atmosfere a nove pohledy na ucitelskou profesi z druhe strany. I kdyz vsechny zadane ukoly k vypracovani hodnotim zpetne jako prinosne, jejich pocet je velky.. jsem rada, ze jsem mela stesti na kolegy ve skupine, vedouciho praxe i skolu, kterou jsem navstevovala.
PhDr. Lidmila Valentová, CSc. [41-KPSY], Pedagogical and school psychology [ONPP13101, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
V životě jsem neviděl tak strašně špatně zkonstruovaný test, jako ty dva, které jsem při zkoušce z tohoto předmětu psal. Nejasné zadání, nejasné odpovědi. V otázce by měli zkoušející zdůraznit, jestli něco "může" nebo "musí" pro dané charakteristiky platit, jinak se přeci nedá správně odpovědět. Dále - Na prvním termínu zkoušky nám sdělili, že ani neví, jak se bude hodnotit, když odpovědi zaškrtneme zčásti dobře a zčásti špatně. To by snad měli zkoušející vědět předem a my také.
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
V kritické době malých hodinových dotací na všechny předměty mi přišlo, že zde byla vysoký počet hodin v kontextu ostatních předmětů promarněn.
PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogical and Psychological Practice with Reflection [ONPP1424, praxe]
Student has disallowed display of personal data, 28.01.2013, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
luxusní, oběma dámám děkuji za vedení celého předmětu! =o))
Student has disallowed display of personal data, 11.08.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Velmi přínosné semináře podporující zájem studentů o výuku a žáky. Umožnění diskuze a aktivní účasti, přizpůsobení se aktuální situaci a zájmům studentů.
Děkuji
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Seminářů s PhDr.Viktorovou, Ph.D. jsme mnoho neměli kvůli jejímu úrazu, takže číselné hodnocení je zkreslené nedostatkem příležitostí ke kontaktu, k reflexi.

Ocenila jsem, že vyučující reagovala na naše úkoly vložené do Moodlu. Měla jsem pak dobrý pocit, že to alespoň někdo opravdu čte a že jsem to nepsala úplně zbytečně. Na zprávy reagovala rychle.

Závěrečný seminář mi příliš nedal, sice měl každý student možnost se k praxi vyjádřit, ale pak si slovo vzali ti "průbojnější" a vyučující diskuzi moderovala jen velmi málo, takže se z toho stalo vyprávění zážitků o otřesné výuce jedné studentky. Nebavilo mě to.

Obecné postřehy k organizaci praxe jsem sice už psala do pedagogické části předmětu, ale nevím, kdo co čte a kdo má slovo v nějakých změnách, proto ještě jednou:

Obecně přínos této ped-psych praxe nemohu hodnotit nějak vysoko. S výběrem školy jsem spokojená, ale byla to spíše náhoda, protože je tento předmět tak časově náročný, že příliš na výběr student vlastně nemá- musí se nám prostě „hodit“ do rozvrhu, společně s reflektivními semináři.

Předmět jsem absolvovala po obou praxích z mých dvou oborů, tedy po tom, co jsem učila na základní i střední škole.
Je veliká škoda, že tento předmět nepředcházel zejména praxi na základních školách, protože by bylo skvělé seznámit se s podobným prostředím, kde pak student působí.

Ani výběr semestru, kdy jsem tento předmět plnila, nebyla moje volba, protože jsem se z kapacitních důvodů dříve nikam nevešla. Chápu, že je-li předmět povinný pro všechny studenty fakulty, je to organizačně a kapacitně nesmírně náročné vše skloubit, ale kvůli pozdnímu načasování jsem z předmětu nevytěžila to, co bych dříve mohla.

Úkoly, které jsme měli zpracovávat, byly docela zajímavé a nutily člověka zaměřit se v hodinách na jiné aspekty než jen didaktické, což byla po praxích a vlastní výuce příjemná změna. Nicméně plnění úkolů ve skupinkách nám práci spíše přidělávalo, vezmeme-li v úvahu, že jsme se navzájem neznali a každý z nás pak chodil na jiné reflektivní semináře. Vím, jak je pro budoucího učitele důležité učit se kooperaci, ale z téhle formální spolupráce jsem se asi mnohému nenaučila.

Mrzí mě, že není možné předmět plnit v prvním semestru NMgr., tedy ještě před praxemi.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Výborně vedený reflektivní seminář!
Student has disallowed display of personal data, 31.08.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Vynikající a podnětné semináře, rychlé vyhodnocení i připomínky k odevzdaným úkolům.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html