InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (PřF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Political and Regional Geography [MZ340P05Z, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.09.2005, 4. Year, Kartografie, Master's
Tomeš je z celé té katedry možná nejvstřícnější člověk a když někomu teče do bot a jde k němu na 6. termín na ústní, tak pokud není úplný idiot, většinou se o tom přesvědčí. Materiálů je dost a termínů jakbysmet. Ode mě je to celkem nezaujatý názor, bo já od něj nepotřeboval, aby kdy slevil ze svých nároků, jako u mnoha jiných například v pol. letošního září.
Student has disallowed display of personal data, 02.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Vzhledem k "počtu pedagoga" a počtu studentů nemá cvičení smysl.
Student has disallowed display of personal data, 15.06.2006, 3. Year, Geografie, Bachelor's
cvičení neproběhla, místo nich byly přednášky
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2007, 2. Year, Geografie, Bachelor's
Přílišná interpretace individuálních politických názorů a přesvědčení
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2009, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Cvičení probíhá formou zpracování referátu, na který jsou podle zadání vysoké nároky (skupinové zpracování, vědecká úroveň), ale ve finále je jen "prolistován" bez zpětné vazby ke studentům (demotivující).
RNDr. Jiří Tomeš, Ph.D. [31-340], Political and Regional Geography [MZ340P05Z, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 19.09.2005, 2. Year, Geografie, Bachelor's
přednášky byly prodlužovány na úkor povinně volitelných předmětů (Dějiny objevných cest),což mařilo poslech konců přednášek
Student has disallowed display of personal data, 27.09.2005, 4. Year, Regionální geografie, Master's
když on Tomeš vyučuje ty nejhroznější předměty (např. Politickou geografii), potom je logické, že není příliš oblíben
Student has disallowed display of personal data, 03.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
-vyučující příliš věnuje pozornost detailním malichernostem (při přednášce i zkoušce)
-přístup nauč se z deseti definic 3 a máš za 3,nauč se jich 7 a víc máš za 1
-zdá se mi že pedagog příliš hledí na kvantitu(množství popsaného papíru při hodnocení testu)
Student has disallowed display of personal data, 06.10.2005, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Velmi zajímavá a podnětná přednáška Dr. Tomeše k politickým tématům. Kladně hodnotím snahu pedagoga přednést co nejvíce látky na úkor vlastního času, ale při testování znalostí bych spíše vyžadoval pochopení politických témat, a ne velmi širokou znalost.
Student has disallowed display of personal data, 23.05.2006, 1. Year, Geografie, Master's (post-Bachelor)
Naprosto tragické. Z řady možných výtek bych uvedl pouze to, že - jak říkal Max Weber - politika nepatří za katedru. Proto by si přednášející měl odpustit své litanie na českou i světovou politickou scénu. Je fajn, že je pravicový liberál, ale nemá žádné právo své názory takto hlásat z katedry (viz. Weberova stať o politice na akad. půdě, student v dané situaci nemůže oponovat).
Student has disallowed display of personal data, 25.10.2006, 2. Year, Demografie, Bachelor's
Přednášet politickou geografii jako povinný předmět pro 160 studentů není nic lehkého. Velkou výhodou Jiřího Tomeše je fakt, že k tématu existuje kvalitní dostupná literatura, k čemuž navíc svojí snahou hodně přispěl a jeho učební text Stát, prostor,politika, na kterém spolupracoval, vhodným způsobem pokrývá přednášené téma a pouze s malými dodatky se dá použít jako učební text ke zkoušce. Možná také proto byla i účast na přednáškách nízká (cca 40-60 osob). Je fakt, že vyučující přednáší velmi zaníceně a specificky, je pochopitelné, že to nevyhovuje každému. Přesto si myslím, že Jiří Tomeš se opravdu snaží a dává do toho vše. Protože v takovém počtu není interakce mezi posluchači a přednášejícím jednoduchá, nelze se divit, že odpřednáší radši všechno sám. Cvičení probíhá jako pokračování přednášky. Ke zkoušce si každý vypracuje referát na vybrané téma. Zkouška je docela těžká, dá se k ní ovšem z výše uvedeného materiálu (navíc dostupného v digitální podobě na internetu) dobře připravit a po poctivé přípravě, by neměl být problém ji složit, byť třeba dobře. Průměr výsledků zkoušek je horší oproti ostatním předmětům, příčinu vidím napůl v neoblíbenosti politické geografie jako takové a s tím souvisejícího nezájmu o dostatečnou přípravu a na druhé straně v přeci jen zvýšených nárocích pedagoga. Když už nic, odnesou si posluchači aspoň schopnost se učit a překonávat překážky. Z osobního hlediska jsem nezaznamenal nějaké podstatné objektivní chyby ve výuce, proto píšu

Komplexní hodnocení: výborně.

Citáty:

Věda potřebuje někoho kdo bude nastavovat zrcadlo a říkat, NE, nemáte pravdu.

Geografie je tunelována! Není schopna uhájit vlastní území, vlastně ani žádné nemá.

Někteří geografové tvrdí, že geografie za pár let zmizí.

Stát jako suverénní jednotka patří na smetiště dějin.

OSN je organizací na stabilitu brutálních režimů na světe.

Geografie má veliké problémy se základním výzkumem.

Kdyby se někomu v geografii podařilo vysvětlit jak funguje svět prostorově – stálo by to za Nobelovu cenu.

Todleto je kdybychání! (o různých teoriích budoucího vývoje)

Poučit se z tohoto povídání moc nelze.

Ono to nesedí, ale vědci to maj rádi, když se něco takového objeví.

Společnost národů zkrachovala a OSN krachuje.

Pusťte muslimům Big Brothera a ono se to zhroutí samo.

Klaus je poslední velký soudruh.

Na vysoké škole jste proto, hlavně pokud chcete pokračovat ve vědecké sféře, abyste nikdy nikomu nevěrili.

Maďaři jsou uzavřenější, proto mají vyšší sebevražednost, jdou víc do sebe.

Národ je umělina.

Probíhá válka o duši muslimů, aby McWorld zvítězil.

Známý generál Daladier ve Rwandě potom spáchal sebevraždu, teda nevím jestli dokončil, ale napsal paměti.

Nemám mobil ani auto, jsem nezávislý.

O tom se nebudu zmiňovat, protože času máme hodně.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2007, 1. Year, Geografie, Master's (post-Bachelor)
myslim,ze prednaska neni zvladnuta-prednasejici neni schopen udrzet strukturu prednasky a probrat latku v avizovanem rozsahu,odbiha,je obtizne jej sledovat, pozitivni je jeho zivy,energicky prednes
tema je z velke casti zajimave a myslim,ze pri hledani duvodu pro nepritomnost studentu na prednaskach by mel prednasejici zvazit faktor kvality prednasek
pozitivne hodnotim dostupnost studijnich materialu - e-kniha na webu, poskytnuti prednasek a umozneni ruznych forem zpracovani seminarni prace (preklad, reserse atp.), ktere vychazi studentum velmi vstric
zkouska je narocna na rozsah znalosti, coz je myslim v poradku vzhledem k obsahlosti kurzu
Student has disallowed display of personal data, 19.10.2008, 3. Year, Geografie, Bachelor's
Problémem přednášek z politické a regionální geografie bylo přetahování - určitá část studentů musela odcházet na jiné přednášky či cvičení a tudíž přicházela často o značnou část výkladu. Velkým problémem též bylo časté přesouvání termínů zkoušek během zkouškového období - kdy se stávalo, že mnoho studentů se díky přesunu termínu buď nemohlo dostavit či se na termín dostatečně připravit - proto i značná část studentů šla na první termín až v září. Probíraná problematika byla ale (minimálně pro mě) velmi zajímavá což je samozřejmě plus.
Student has disallowed display of personal data, 30.10.2008, 3. Year, Demografie, Bachelor's
přednášky byly přetáhovány,někdy až o hodinu,průměrně o půl hodiny a nebyl brán ohled na další výuku
Student has disallowed display of personal data, 15.06.2013, 2. Year, Geografie, Bachelor's
Pan doktor Tomeš je nevyhovujícím vyučujícím tohoto předmětu Koncepce postrádá jakéhokoliv smyslu, pokusím se nastínit v několika bodech:
-Pan Tomeš neví, jak studenty motivovat, koncepce kurzu je přesně opačná: student je nucen chodit na přednášky, které potom u zkoušky nevyužije, jelikož zpracovává jen jedno dílčí téma.
-Pramení z toho neefektivní přednášky: Studenti nejsou motivovaní dávat pozor a přitom musí na přednášce být, pak je pan Tomeš musí umravňovat a v některých chvílích to přechází do invektiv vůči studentům
-Zadání práce ke zkoušce se často měnilo a bylo těžké zjistit přesné definování úkolu
-Zbytečné rozmluvy o politické situaci ze zcela neprofesionálního hlediska: jen kritika bez poskytnutí východisek, či nějakého geografického rozměru problému
-Neochotu na povinné přednášky chodit ještě stvrzovalo nedodržení časové dotace: přednáška často končila o 20-30 minut později než měla
Student has disallowed display of personal data, 27.06.2013, 2. Year, Geografie, Bachelor's
K předmětu mám následující připomínky:

1. Zkouška. Dr. Tomeš naprosto nestanovil podmínky a způsob zkoušky. Zkouška měla charakter „projektu“ zpracovávaného ve vícečlenných skupinách, ovšem přesnou podobu, průběh a především zadání tématu zkoušky se za celý semestr vyučujícímu nepodařilo přesně vysvětlit a uvést, jeho odpovědi se různě měnily během semestru. Na množící se dotazy ze strany studentů reagoval dr. Tomeš neochotně. Informace ohledně zkoušky byly studentům sdělovány velmi chaoticky, navíc na konci přednášky, tedy často 30 minut po jejím skončení. (viz bod 2)

2. Struktura přednášek. Celý kurz postrádal koncepci a rozvrh přednášených témat. Ačkoli má kurz týdenní dotaci 2/0, přednášky téměř vždy (!) prodlužovány, a to až o 30 minut. Toto prodlužování vyplývalo zejména z neschopnosti vyučujícího držet se vykládaného tématu a jeho častému odbočování k tématům vedlejším, zejména k nepříliš konstruktivním komentářům tuzemské politické situace, což s náplní uvedenou v syllabu předmětu nemá nic společného.

3. Kontrola docházky. Na první přednášce vyučující uvedl, že docházka na přednášky bude povinná s určitou mírou tolerance. Tento postup vyučující zdůvodňoval tím, že studenti mají ke zkoušce zpracovat pouze 1 téma, a tudíž by nebyli motivováni se přednášek účastnit. Absurdní je ovšem fakt, že docházka bývala kontrolována až na samém konci přednášek, a tedy často po jejím řádném konci. (viz bod 2)

4. Verbální agrese. Několikrát byli studenti kritizováni za neznalosti neprofesionálním způsobem a srovnáváni se studenty v zahraničí (irelevanci takového srovnání ani nehodnotím). Vyučující rovněž útočně kritizoval neúčast na přednáškách (zcela nesmyslně, protože toto se týkalo nepřítomných studentů) a vyhrožoval přísnějšími kritérii u zkoušky pro ty, jejichž docházka nebude pravidelná.

5. Jako samostatný bod pak uvádím hysterický výstup dr. Tomeše, po němž následovala kontrola ručně psaných poznámek náhodně vybraných studentů s prohlášením, že studenti, kteří si aktivně nezapisují informace, budou u zkoušky znevýhodněni.

Z těchto důvodů hodnotím kvalitu předmětu jako mimořádně špatnou.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html