AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. [41-KVV], Výtvarná kultura a výchova I [O01321046, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2013, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
V tomto předmětu jsme probírali obraz po obrazu od autorů 19. a 20.století, chápu, že to je daný obsah předmětu. Ale myslím si, že tyto základy bychom měli mít ze středních škol a pokud nemáme, je to naše smůla. Studuji učitelství pro první stupeň ZŠ a myslím si, že bychom se měli učit něco, co v našem budoucím povolání využijeme - rozbory dětských děl (ty jsou přece jedním z východisek poznání dítěte!!!), co je vhodné s dětmi o výtvarné výchově dělat a kdy, co znamená, když dítě kreslí jen černě, že modrá a zelená barva hned u sebe jsou nevhodným rozložením, jak v nich vzbudit zájem o poznávání umění atd...
Neříkám, že za to mohou vyučující, jen si myslím, že by to pro naše studium bylo efektivnější, motivující a zajímavé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2013, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Jediná strukturovaná hodina, kterou jsem zažila, byla až ta poslední. P. Bláha zjistil, že nestíhá, a vražedným tempem projel napříč 2 století a strašně moc směrů. Ví, o čem mluví. Problém byl spíš v organizaci. Celou dobu nebylo vlastně jasné, kdo a kdy a kam má chodit. Nikdo do poslední chvíle netušil, jaké jsou požadavky na splnění tohoto předmětu. Když jsme se odvolávali na požadavky v SISu, bylo nám řečeno, že to není rozhodující a že to bude tak, jak se dohodnou. Dohodli se (ještě s kolegy, co nás měli na seminář) až ke konci semestru...
Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. [41-KVV], Výtvarná kultura a výchova I [O01321046, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Přiznávám otevřeně, že výtvarná kultura a všechno podobného jde naprosto mimo mě. Přesto pokládám předmět se dobře vystavěný. Vyučující se nám dobře pokusila představit různé možné pohledy na umění, včetně jejich případné pedagogické aplikace. Také oceňuji podmínky k zápočtu, tj. kombinaci výsledku testu a seminární práce, která sice nebyla nijak složitá, ale u které se sledovala jasná klíčová kritéria.
Myslím, že hodnocení by mohlo být i přísnější (počet pokusů atp.).
Mgr. Helena Kafková, Ph.D. [41-KVV], Výtvarná kultura a výchova I [O01321046, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Přednášky mě obohatily o nové vhledy a pohledy na moderní umění, seznámila jsem se s mnoha osobnostmi a líbilo se mi pojetí hodin, které nebyly jen čistě frontálním výkladem, ale spíše diskuzí.

Hodně se mi líbila i návšteva Veletržního paláce s výkladem.
Mgr. Helena Kafková, Ph.D. [41-KVV], Výtvarná kultura a výchova I [O01321046, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Z tohoto předmětu jsem měla radost už při zápisu, ačkoli jsem nevěděla, co od něj očekávat. Měla jsem a mám ráda umění obecně.

Přestože byl hodně povídavý a zaměřen na moderní výtvarné umění, o kterém jsem tolik nevěděla, namotivovaly mě hodiny k tomu věnovat se mu více a nebát se nových směrů. Nebát se občas jeho nekonkrétnímu vyjádření a hlavně nebát se vyjádřit vlastní názor.

Líbilo se mi, že jsme měli hodně prostoru k tomu vyjádřit sebe sama. Náš vkus, naše směřování a naše já jsme promítli do našich referátu a možná jsme díky těmto pracem poznali sebe navzájem zase v jiném světle.

V závislosti na četbě, které jsme se během semestru věnovali, jsem si uvědomila několik esenciálních souvislostí a pravd.

Vždy jsem z hodin odcházela s tím, že měly smysl a lidsky mi daly velmi mnoho.
PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. [41-KVV], Výtvarná kultura a výchova I [O01321046, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2015, 1. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Příliš teoretické poznávání obrazů a jejich autorů + přiřazení ke směru. Pro mě byl zápočtový test procvičením dlouho nepoužívané paměti. Ale budu ráda, až vědomosti budu moci využít v praxi, až některý z obrazů potkám v životě.
MgA. Lukáš Machalický [41-KVV], Výtvarná kultura a výchova I [O01321046, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Tenhle předmět mě absolutně zklamal. Takové pojetí výuky si vážně nepředstavuju vhodné pro můj obor a vůbec pro VŠ. Bylo naprosto zbytečné tam chodit, ba naopak raději jsem tam nechodila, abych neměla znepříjemněný den. Bohužel... je mi to líto, ale tady vážně nemůžu napsat kladný komentář.
Vyučující mluvil vulgárně a to opravdu hodně! Probírali jsme jen současné umění, které většinou mělo něco společného se sexuálními narážkami apod. Neříkám, že bychom se neměli učit i moderní umění. Ale jako první předmět VV jsem myslela, že budeme probírat výtvarnou kulturu od pravěku až po současné umění, což se bohužel nekonalo. Cílem předmětu v sylabu je motivování studentů o další zájem o obor, což se u mě rozhodně nekonalo, škoda.
Připadá mi trochu trapné tady psát negativní komentář a stěžovat si, rozhodně mi to není příjemné, ale protože nikdo jiný tady do téhle ankety komentáře asi nepíše, rozhodla jsem se to udělat sama. Podle mého názoru pan Machalický není typem člověka, co by měl vzdělávat učitele prvního stupně ZŠ. Nechci mu nic upírat, ať si je umělcem, ale prosím, ať není učitelem. Vždyť on sám musí vědět, že se na to nehodí, a očividně ho to ani nenaplňuje. První hodinu ani nevěděl, jak se tento předmět jmenuje.
Pochybuji, že se na tuhle anketu nějak zvlášť hledí, ale vzkaz pro Vás, pane Machalický, pokud budete nadále vyučovat na UK, zvláště náš obor, přestaňte alespoň mluvit tak sprostě! Na VŠ se to opravdu nehodí, navíc si uvědomte, že jsme budoucí učitelky na prvním stupni ZŠ, vážně nepotřebujeme vidět videa, jaká jste nám ukazoval, např. zvedací mosty v Rusku (víte, o čem mluvím). Tohle s dětmi na prvním stupni určitě dělat nebudeme. My budeme kreslit květinky, vystřihávat andělíčky apod.
Každý máme své názory a já mám bohužel takový názor na Vás. Myslím si, že nejste ten typ člověka, co by ho kritika nějak výrazně vykolejila, proto doufám, že ji přijmete a něco s tím případně uděláte. Za žádnou cenu jsem Vás tímhle nechtěla urazit, jen poukázat na to, co byste podle mého názoru měl zlepšit. Člověk se nikdy nezavděčí všem, to netvrdím, ale Vaše pojetí tohohle předmětu je podle mě opravdu nevhodné, troufám si tvrdit, že si to myslí většina mých spolužaček, i když ony byly asi rády za odpočinkovou hodinu, na kterou nemusely chodit. Ale mně taková výuka nestačí, nemám ráda předměty, které jsou k ničemu, navíc když se jedná o povinný předmět našeho oboru. Toť můj názor. Věřte mi, ráda bych psala lepší komentář.
S pozdravem
Lenka Radecká
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK