AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Roman Golovko, Ph.D. [32-MUUK], Geometrie 2 [NMAG212, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
I přes jazykovou bariéru cvičení probíhala skvěle, možná bych v dnešní době prostě vyzval studenty, ať si zadání DÚ i cvičení najdou na telefonu, pan Golovko spotřeboval za semestr více papíru, než ostatní dohromady za celé dvouleté studium.
O znalostech studentů někdy předpokládal více, než byla realita, ale ochotně vysvětloval.
Vůbec by nevadilo, kdyby celé cvičení bylo v angličtině, vysvětlení by byla jasnější a plynulejší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Nevadilo by mi, kdyby byla výuka v angličtině - zdálo se mi, že s češtinou trochu cvičící bojuje, a kdyby mluvení v angličtině znamenalo, že se dokáže lépe vyjádřit, bylo by to lepší
doc. RNDr. Dušan Pokorný, Ph.D. [32-MUUK], Geometrie 2 [NMAG212, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Ocenila bych více počítat příklady. Přišlo mi, že cvika mi ke zkoušce vůbec nepomohly.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičící neměl moc dobře připravená cvičení, ale tahal věci z hlavy velice pozoruhodně. Tedy do určité míry cením schopnost improvizace, která ne vždycky vyšla přesně podle plánu. Někdy jsme se zasekli na příkladu zbytečně dlouho a prostě neměli o co se opřít a jak pokračovat, než že jsme to nechali otevřené. Na cvičení si vážím časté používání geometrické intuice se spoustou kvalitních obrázků na tabuli. Dále jsme dostali i fyzikální intuice do zavedených pojmů, čehož si taky vážím. O něco horší byly úkoly, které nám zpátky opravené nepřišli, ale aspoň byl cvičící o to shovívavější při udělování zápočtu. Čili je to takhle srozumitelný?
prof. RNDr. Jan Rataj, CSc. [32-MUUK], Geometrie 2 [NMAG212, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
prof. Rataj bohužel nedoplňuje svou výuku o počítačové modely k daným příkladům, což by bylo u "geometrie 2" velmi vhodné. Jeho styl výuky je tak velmi nudný. U zkoušky je ovšem velmi příjemný a nehledí na formalismy.
prof. RNDr. Jan Rataj, CSc. [32-MUUK], Geometrie 2 [NMAG212, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
prof. Rataj se bohužel příliš drží výkladu formálních definic a geometrický pohled byl tak u předmětu "geometrie 2" někde v pozadí. Bylo by skvělé, kdyby výklad doprovázely třeba nějaké počítačové modely. Velké plus je naopak čitelnost písma na tabuli.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
I pan Rataj si uvědomuje, jak je látka (hlavně diferenciální formy a Stokes) pro druháky obtížná, a tak je na zkoušce velmi hodný.
Snad látku někdy pořádně pochopím.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Klidný a monotonní přednes mírného tempa. Spolu s krasopisem na tabuli se tedy vše dalo dobře stíhat. Párkrát jsme narazili v důkazech na nějaké zádrhele, které jsme na místě nevyřešili. Také při prosbě o rozšíření intuice ohledně uvedeného pojmu se nám nedostalo moc vysvětlení. Shovívavý při zkoušce vůči numerickým chybám.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pečlivě vysvětluje, skripta s důkazy hezky sepsaná, výborný pedagog.
Připomínka k předmětu, Geometrie 2 [NMAG212, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na cvičení k předmětu "geometrie 2" se typicky řešily úlohy matematické analýzy. Ačkoli byly mnohé příklady vyřešeny na tabuli, bylo by možná lepší, kdyby byl studentovi předán obecnější (algoritmický) postup řešení. Zároveň chybělo grafické vyzobrazení příkladů počítačem, které by značně příblížilo goemetrický pohled na věc. Na cvičení se zároveň objevily nějaké koncepty, které se nestihly na přednášce. Pro zápočet bylo potřeba splnění 6 (dost těžkých) úkolů zadávaných v průběhu semestru. Celkově hodnotím cvičení jako velmi nudné.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Hodně věcí, které se nestihly na přednášce bylo přesunuto na cvičení. Ocenil bych lepší materiály ke cvičení. Velice se tak vážím těch, které měl docent Golovko na svých stránkách, která by mohla být zveřejněna na stránkách přednášky. Ocenil bych trochu víc počítání.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Cvičení z velké části slouží jako doplněk přednášky, důkazy pomocných tvrzení, na samotné rutinní počítání je málo času, spočtou se dva/tři příklady a jde se dál.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Látka byla poměrně těžká a chyběly mi příklady, na kterých bych si mohl vyzkoušet samostatné počítání (úlohy na cvičení byly přednášeny cvičícím)
Připomínka k předmětu, Geometrie 2 [NMAG212, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Po většinu přednášky "geometrie 2" mi zcela chyběl geometrický pohled na věc. Na tabuli se bohužel objevovaly pouze formální a neprůhledné definice, nějaký např. počítačový model, kde by bylo vše demostrováno, chyběl. Zároveň byl důraz kladen právě na tyto formální definice, a nikoli na jejich geom. interpretaci. Po celý semestr jsem tak byl naprosto ztracený. Látka přednášky byla zároveň dost podivně uspořádána, neb mi přijde, že zejména nějaké definice zkrátka zcela chybí (nebo jsou možná schovány někde jako speciální případ).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na předmětu oceňuji primárně poslední kapitolu, tedy diferenciální geometrii 2 ploch v R3. Myslím si, že by kvůli geometrické intuici v tomto případě bylo dobré projít více z této kapitoly, obzvlášť když příklady k přednášce byly pouze 2 plochy v R3. Za celý semestr jsem viděl pouze jeden jiný případ ve vyšší dimenzi, kde teorie moc nenapověděla, jak by se věci měly mít. Myslím si, že by to šlo udělat na úkor osekání nekonečné kapitoly o integraci diferenciálních forem, která končila asi třemi verzemi Stokesovy věty, každá řešící jiný, na mě až moc speciální, případ oblasti na které jsme integrovali. Možná to ale ani nešlo dělat jinak. Také bych udělal něco s rozkladem jednotky, kterým jsme se zabývali asi dvě přednášky jen abychom poté řekli, že se to téměř nikdy nepoužívá. I přes to, kolik jsme toho neodpřednášeli ze za mě nejzajímavější kapitoly se spoustu věcí nechávalo na reálná cvičení, kde zas začalo záležet na tom, koho člověk měl. Skripta Prof. Rataje byla přesným odrazem toho, co bylo odpřednášeno, tedy se jednalo o výborný zdroj. Jen byla škoda, že byla doplňována v průběhu, tedy člověk nemohl například nakouknout, co ho přesně čeká a nějak se na přednášku připravit. Tento problém do jisté míry řešil fakt, že byla dostupná skripta z minulého roku, kde se naštěstí stihlo více z poslední kapitoly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět by klidně zasloužil dotaci 4-2, na cvičení by zbyl čas na počítání a desítky pomocných tvrzení a vlastností by se stihly na přednášce, zároveň by zbyl čas na intuitivní vysvětlení. Od multilineárních forem dále už je látka dost náročná.
Gauss-Ostrogradsky, Stokes, plošný integrál určitě patří do všeobecného matematického základu, takže umístění do druháku asi ideální.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK