Termíny zkoušek - přihlašováníTermíny zkoušek - přihlašování(verze: 231)
Prohlížení do roku 2024/2025 letní
   Přihlásit přes CAS
Detail termínu
  • SZZ
Fakulta :2. lékařská fakulta
Garant termínu :Ústav ošetřovatelství (13-342)
Datum :05.06.2025 - Čtvrtek
Hodina :Termín na státní zkoušku, který je určen rozmezím dat. Přesný termín konání zkoušky bude ohlášen.
Konec :05.06.2025 00:00
Odhlásit do :29.05.2025 20:00
Zápis do :29.05.2025 20:00
Budova :DB2 - 2. lékařská fakulta (areál FN Motol), V Úvalu 84, Praha 5
Místnost :MOT_SOVG, 2. lékařská fakulta (areál FN Motol), V Úvalu 84, Praha 5, V Úvalu
Učitel :doc. PhDr. Jana Kocourková
Kapacita :11
Počet přihlášených :11
Informace :






































































































1 Osobnost, rysy osobnosti, charakter, temperament, schopnosti a motivace - pojem osobnost, utváření osobnosti, sociální prostředí a jeho vliv na formování osobnosti. Postavení jedince ve skupině a ve společnosti. Sociální role, status.
2 Ontogenetický vývoj člověka - vývoj jedince od oplození až po smrt. Faktory působící na vývoj, charakteristika jednotlivých období vývoje (prenatální období, novorozenec, kojenec, batole, předškolní věk, mladší školní věk, dospívání, dospělost, stáří).
3 Psychomotorický vývoj dítěte v prvním a druhém trimenonu (1. - 3. měsíc života a 3. – 6. měsíc života). Vývoj hrubé a jemné motoriky, vývoj řeči, sociální vývoj.
4 Psychomotorický vývoj dítěte ve třetím až čtvrtém trimenonu (6. - 9. měsíc života a 9. – 12. měsíc života). Vývoj hrubé a jemné motoriky, vývoj řeči, sociální vývoj.
5 Zdraví a nemoc, změny v chování a prožívání během nemoci - definice zdraví a nemoci, reakce dítěte na nemoc, dlouhodobé strádání a na hospitalizaci. Holistický přístup k nemocnému dítěti.
6 Význam výchovného působení dětské sestry na děti - činitelé a podmínky výchovně vzdělávacího procesu. Hra jako základní činnost dětí, její rozdělení z hlediska pedagogického a z hlediska ontogenetického vývoje.
7 Metodické postupy při rozvoji samostatnosti v sebeobsluze dítěte do tří let věku - konstruktivní a napodobivé hry ve třetím roce života dítěte.
8 Psychologická problematika handicapovaných dětí - specifika přístupu k nevidomým, sluchově postiženým, mentálně a tělesně postiženým dětem.
9 Verbální a nonverbální komunikace v práci dětské sestry - pojetí komunikace, druhy komunikace, úrovně komunikace, komunikace s dítětem v jednotlivých věkových obdobích.
10 Verbální a nonverbální komunikace s rodiči (s doprovodem) dětského pacienta. Překážky v komunikaci. Afiliantní styl komunikace. Aktivní naslouchání. Komunikační modely.
11 Etika v ošetřovatelství. Bio-psycho-sociálně-spirituální pojetí etiky. Vývoj etiky. Etika, vztah k sobě a ke světu. Etika v praxi. Mravní desatero. Praktické desatero. Etika a chování.
12 Syndrom vyhoření v profesi sestry. Teoretické zázemí syndromu vyhoření. Definice syndromu vyhoření. Stadia vývoje vyhoření a rizikové faktory. Prevence, psychoterapie, zvládání stresu.
13 Pojetí těla a bolesti z pohledu biomedicínckého, psychologického a filozofického.
14 Biomedicínský, psychosociální a biopsychosociální model zdraví a nemoci.
15 Psychické poruchy u chronicky somaticky nemocných dětí, modely prevalence, kategorizace deprese.
16 Kognitivní faktory, chování a nemoc. Kognitivní faktory a chování pacienta. Kognitivní faktory a chování zdravotníka. Vztah mezi kognitivními faktory zdravotníka a pacienta. Chování v nemoci.
17 Modely vztahu zdravotník a pacient. Paternalistický model. Jednací model. Na službu orientovaný model. Kooperativní model.
18 Zdravotnický tým, složení, spolupráce.
19 Deprivace a separace v dětství. Vývojové problémy školního věku, poruchy chování, psychosomatické potíže.
20 Specifické problémy v pubertě a v adolescenci, dospívající jako pacient. Psychologické aspekty poruch příjmu potravy.
21 Pedagogika jako vědní disciplína, struktura pedagogických disciplin, vztah pedagogiky k jiným vědním disciplínám. Základní pedagogické pojmy. Formy a prostředky výchovy, výchovné styly.
22 Edukační proces – metodika realizace pedagogického působení. Popis jednotlivých fází, charakteristika a kategorizace edukačních (didaktických) cílů.
23 Didaktika a její postavení v systému pedagogických disciplin. Činitelé výuky. Výukové cíle a jejich taxonomie. Organizační formy výuky. Materiální didaktické prostředky ve výuce ošetřovatelství.
24 Didaktické zásady. Výukové metody. Projektování, realizace a evaluace výuky.
25 Sociální práce, základní pojmy – definice sociální práce. Koncepce sociální práce v ČR. Základní sociální poradenství – sociální služby.
 
exportovat do excelu
Zkoušené předměty
seřadit sestupněseřadit vzestupněKód Fakulta seřadit sestupněseřadit vzestupněJméno Rok Semestr Typ
D2906031 2.LF Humanitní vědy SZ 2024/2025 letní Zk

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK